Encyklopedie automobilů a historie automobilek
Neděle, 20. 8. 2017

Archív

Meyers Manx

www.meyersmanx.com

Za vznikem plážové buginy Meyers Manx stojí kalifornský konstruktér, umělec a surfař v jedné osobě Bruce Meyers. Jeho společnost tato vozítka se zkráceným šasi a motorem z VW Brouk vyráběla v letech 1964 – 1971. Meyers Manx byl osazen laminátovou karosérií. Jelikož ovšem Bruce Meyers nebyl kvůli obrovskému zájmu schopen uspokojit poptávku, umožnil výrobu své plážové buginy i jiným společnostem. Kvůli problémům s patentovým úřadem se jeho výroba začala lavinovitě šířit a vzniklo tak množství kopií či kopií kopií originálu, celkově okolo 250 000 kusů. Manx byl vynikající nejen v terénu, ale díky měkkému odpružení a lehké váze i na silnici.

Samotná firma B.F. Meyers & Co. vyrobila celkem 5280 stavebnic modelu Manx, několik stovek jeho druhé generace, okolo tisícovky terénního vozu Tow’d a několik set dalších variací (modely Manx SR (Street Roadster), Resorter/Turista), celkem okolo 7000 kitů. Světlo světa spatřil i jeden exemplář repliky německého armádního vozu z 2. svět. války Kübelwagen, který se dochoval do dnešních dnů.

V roce 1970 se Brucovi nahromadily problémy nejen ve firmě, ale i v osobním životě a ze společnosti odešel. Pod vedením Johna Zlicka pak firma v roce 1971 zavřela své provozy. Po neuvěřitelných 35 letech se ale Bruce a Meyers Manx vrátili. Do nabídky společnosti se dostaly modely Manxter 2+2, Kick-Out Manx či Manxter DualSport s laminátovými karoseriemi.


TOPlist