Encyklopedie automobilů a historie automobilek
Sobota, 27. 7. 2024

Archív

Kroboth (Fahrzeug- und Maschinenbau GmbH Gustav Kroboth)

Kroboth_logoGustav Kroboth vyráběl před 2. světovou válkou automobily v moravském Šternberku pod krkolomnou značkou Gustav Kroboth ml. „Favorit“ stavba motorů a vozidel Šternberk na Moravě. Po konci války odešel do Německa a v roce 1949 založil nový podnik s názvem Fahrzeug- und Maschinenbau GmbH Gustav Kroboth.

  V roce 1954 představil dvoumístné vozítko Allwetterroller – tříkolku s jedním kolem v zádi. Její šasi o vnějších rozměrech 2,8 x 1,3 x 1,2 m (d x š x v) s rozvorem 1,6 m bylo svařené z ocelových trubek a byla k němu přišroubovaná plechová karoserie. Hmotnost prázdného vozidla byla 210 kg. Posádku krylo nízké čelní sklo, chyběly boční dveře. Osmipalcová kola byla odpružena listovými pery.

  V zádi prvních pěti vyrobených exemplářů se ukrýval jednoválcový, vzduchem chlazený dvoutaktní motor o objemu 197 cm3 o výkonu 9,5 k.  Pozdějších padesát kusů již dostalo motor Fichtel & Sachs stejné konstrukce o objemu 175 cm3 a o max. výkonu 9 k. Ten umožňoval při spotřebě 3,5 l/100 km maximální rychlost okolo 80 km/h. Volitelnou nabídku agregátů doplnil ještě motor Ilo o objemu 191 cm3 a o výkonu 10 k. V březnu 1955 Kroboth podnikání ukončil, v jeho dílně vzniklo 55 exemplářů Allwetterrolleru. Neúspěšný podnikatel se posléze stal učitelem v autoškole.

Kroboth (1954)  Kroboth_Allwetterroller (1954)

Foto: Wikipedia

Napište reakci

TOPlist