Encyklopedie automobilů a historie automobilek
Pondělí, 20. 11. 2017

Archív

Puritalia

Italský malovýrobce Puritalia chce svým roadsterem Puritalia 427 navázat na legendární Shelby Cobra z roku 1965.

Firmu založil v italské Neapoli podnikatel Paolo Parente. Jeho roadster ve své konstrukci spojuje karbonové komponenty karoserie a šasi z chrom-molybdenových trubek. Významnými designérskými prvky otevřené karoserie jsou přední maska či dvojice ochranných oblouků za předními sedadly.

K pohonu konstruktéři zvolili pětilitrový V8 o výkonu 445 k a točivém momentu 530 Nm. Pokud by to někomu nestačilo, je zde i přeplňovaná verze agregátu s výkonem 605 k a toč. momentem 640 Nm. Zadní kola jsou u obou variant poháněna prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky. Každý kus je vyráběn ručně, přesně dle požadavků zákazníka.

 

Technické údaje Puritalia 427:

Karoserie: dvoumístný roadster, panely karoserie z kompozitu

Šasi: hliníkový semi-monocoque s chrom-molybdenovými pomocnými rámy

Rozměry: 4350 x 1952 x 1255 mm (d x š x v), rozvor 2601 mm

Hmotnost: 1090 kg (50:50)

Motor: vpředu uložený V8 5.0 l, pohon zadních kol

             max. výkon 1)  445 k při 6500 ot./min., toč. moment 530 Nm při 4250 ot./min.

                                      2) 605 k při 7000 ot./min., toč. moment 640 Nm při 4500 ot./min.

Převodovka: šestistupňová manuální, hydraulicky ovládaná spojka s dvěma lamelami

Zavěšení: všechna čtyři kola nezávisle zavěšena

Brzdy: kotoučové Brembo, vpředu 380 mm a 6 pístků, vzadu 345 mm a 4 pístky

Pneumatiky: Pirelli Pzero – vpředu 275/35 R19, vzadu 335/30 R20

   

   

Foto: Puritalia


Napište reakci

TOPlist