Encyklopedie automobilů a historie automobilek
Neděle, 24. 9. 2017

Archív

Innotech

Česká společnost Innotech International sídlící v Jaroměři patřila mezi řadu tuzemských firem, jež se po pádu komunistického režimu chtěly pustit do malosériové výroby sportovních automobilů.

  Nejznámějším počinem na tomto u nás neoraném poli byl model Innotech Mystero. Pod jeho designem byl podepsán slavný český designér Václav Král. Ten stvořil dvoumístný automobil s otevřenou karoserií typu roadster. Na prostorový rám z ocelových trubek byly umístěny krycí panely z kompozitu. Automobil neměl krom střechy ani boční okna dveří. Přední světlomety si tvůrci vypůjčili z legendárního Jaguaru XJ220, zadní čtveřice kruhových svítidel zase evokovala automobily z Maranella. Interiér byl očalouněn jemnou kůží Conolly, sedadla dodal renomovaný výrobce Recaro, volant pak další specialista Momo. Prototyp vozu vznikl, stejně jako v případě jiného projektu Rebel Nova, v dílnách kopřivnické společnosti Ecorra.

 

  K pohonu konstruktéři zvolili velkoobjemový vidlicový osmiválec Chevrolet DOHC o objemu 6.3 l, disponující výkonem 500 k. Ten byl uložen před zadní nápravou, na kterou směřoval výkon agregátu prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky.

 

  V roce 1995 byl prototyp vozu Mystero prezentován na autosalónu v Brně. Plánována byla série 25 kusů určených pro Ameriku a arabské trhy, nakonec údajně vzniklo jen 5 exemplářů.

  Firma Innotech se rovněž věnovala úpravám vozů Chevrolet Corvette. Ty dostaly karoserii z uhlíkových kompozitů a úpravy motoru.

Innotech Corvette

  V roce 2006 zahájil Innotech vývoj svého nového sportovního automobilu Escalero kategorie supercar s motorem (V8 s kompresorem o výkonu 800 k) uprostřed a karosérií z uhlíkových kompozitů. Mělo to být nejvýkonější otevřené auto na světě pro silniční provoz, projekt se ale nakonec neuskutečnil.

 

 Technická data Innotech Mystero:

vnější rozměry: 4650 x 2040 x 1150 mm (d x š x v), rozvor 2700 mm

motor:  zážehový V8 Chevrolet Corvette DOHC  5737cm3
                   max. výkon 400k při 5800 ot./min.
max. toč. moment 520Nm při 5200 ot./min.

převodovka:
manuální šestistupňová

pneumatiky:
přední  – 275/40 ZR18, zadní  – 335/30 ZR18

disky: OZ Mito 10 x 18 vpředu a 13 x 18 vzadu

výkony: maximální rychlost: 280km/h, zrychlení z 0 na 100km/h: 5s

Foto: Innotech


Napište reakci

TOPlist