August Horch byl německý podnikatel, který stál za založením ne jedné, ale dokonce dvou automobilek.
Praktické zkušenosti a inspiraci získal u Daimlera a Benze. Pro Carla Benze pracoval od roku 1896 na pozici výrobního manažera a setrval zde tři roky. V roce 1899 založil vlastní společnost August Horch & Cie a do jednoho roku prováděl silniční testy svého prvního automobilu.
Horch se od počátku považoval za konstrukčního inovátora, jeho první automobil měl třecí spojku a hřídelí poháněná zadní kola. V roce 1903 postavil svůj první čtyřválcový model a o čtyři roky později se prezentoval s šestiválcovým automobilem. Vytvářel tak zajímavou alternativu k předním modelům značek Benz či Mercedes.
V roce 1904 Horcha donutily ekonomické problémy přesunout sídlo firmy z Kolína nad Rýnem do Saského Zwickau a upravit právní formu na akciovou společnost. Tohoto kroku později hořce litoval. V roce 1909 jej totiž akcionáři donutili k odchodu a později ztratil i práva na používání značky Horch.
Němec se ale nevzdal a o rok později založil další automobilku s názvem Audi, což byl latinský překlad jeho příjmení. První modely Audi bodovaly na závodních akcích, nicméně rozvoj značky zpomalila válka a povinná výroba obrněných vozidel pro německou armádu. Po 1. svět. válce vedl Horch automobilku Audi a zároveň zasedal ve vládním orgánu řídícím automobilový průmysl.
V roce 1932 donutily Horcha finanční problémy prodat automobilku Audi nově zformovanému konglomerátu Auto Union, pod který byla začleněna i jeho dřívější značka Horch.
V roce 1937 vydal Horch svou autobiografii s názvem „Vyráběl jsem auta“. Za své aktivity v automobilové branži byl jmenován čestným občanem města Zwickau a stal se čestným profesorem na Technické univerzitě v Braunschweigu. Zemřel v roce 1951.