Encyklopedie automobilů a historie automobilek
Sobota, 22. 7. 2017

Archív

Opel Astra GTC – předstupeň k OPC

Třídveřová Astra oblékla tradičně nejsportovnější kabát z kompaktní řady německého výrobce. Zájemcům zpočátku nabídne čtveřici pohonných jednotek.

Elegantní karoserie vychází z pařížské studie Opel GTC Paris Concept. Oproti výchozímu pětidveřovému hatchbacku přináší ještě lepší jízdní vlastnosti. Výška vozu se snížila o 15 mm, rozvor náprav se natáhl o centimetr na výsledných 2695 mm. Rozchod kol rostl jak na přídi (o 40 mm) i na zádi (30 mm). Přední náprava HiPerStrut (High Performance Strut) unikátní konstrukce s lepším vedením kol a omezující tzv. torque steer v zatáčkách vhodně doplňuje standardní zadní klikovou nápravu s tzv. Wattovým přímovodem.

Při zahájení prodeje bude na výběr ze čtyř motorů, všechny jsou přeplňované. Trojici benzinových jednotek zastupuje čtrnáctistovka turbo ve dvou výkonových variantách se 120 a 140 k a točivým momentem 200 Nm. Třetím do party je agregát 1,6 turbo o výkonu 180 k. Dvoulitrový diesel disponuje výkonem 165 k a točivým výkonem 380 Nm.

Všechny motory jsou spřaženy se šestistupňovými manuálními převodovkami. Na výběr je ze sedmi designů litých kol o velikostí od 17 do 20 palců. Opel předpokládá, že řada GTC bude tvořit 15 – 20 % všech prodaných aster. Sportovní verze OPC o výkonu 290 k by měla na trhy dorazit v průběhu roku 2012.

Výstavní premiéra se chystá na září do německého Frankfurtu nad Mohanem.    


Napište reakci

TOPlist