Encyklopedie automobilů a historie automobilek
Sobota, 27. 7. 2024

Archív

Lotec

Lotec Sirius_05Německou společnost Lotec založil v roce 1962 bývalý automobilový závodník Kurt Lotterschmid. Zpočátku se věnoval stavbě a úpravám závodních vozů, se kterými získal řadu vavřínů. Nejznámějším automobilem vlastní konstrukce je model Sirius.

V roce 1971 představil Lotec závodní dvoumístný vůz vlastní konstrukce. V letech 1979 a 1980 se s ním Lotec stal vítězem tzv. Intersérie.

V roce 1990 německý specialista dokončil prototyp sportovního vozu C1000, o rok později pak luxusní limuzínu Ambassadeur a sportovní TT 1000.

C1000 bylo dvoumístné kupé s motorem uprostřed a pohonem zadních kol. Motor Mercedes V8 biturbo, výkon 850 k při 6200 ot./min. Točivý moment 980 Nm při 3800 ot./min. Maximální rychlost 374 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,2 s. Pětistupňová převodovka Hewland. Vnější rozměry 4300 x 2000 x 1150 mm, hmotnost 1080 kg.

Lotec C1000

V případě projektu Ambassadeur se jednalo o zakázkovou stavbu luxusní limuzíny pro ředitele jedné tokijské banky. Postaven byl na základech Mercedes-Benzu W126. Karoserie dostala úpravy v nostalgickém stylu, motor dvojité přeplňování a výkon 550 k. Interiér byl kompletně čalouněn kůží Conolly. Vnitřní výbava zahrnovala telefon, fax, televizi s videem a novou přístrojovou desku.

Lotec Ambassadeur_01 Lotec Ambassadeur_02

Lotec TT 1000 bylo dvoumístné kupé postavené na základech upraveného Ferrari Testarossa. Stejně jako italský originál měl plochý dvanáctiválec boxer, objem 4996 cm3. Přeplňování dvojicí turbodmychadel, výkon 780 k při 6400 ot./min.,max. točivý moment 920 Nm při 5300 ot./min. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,8 s., max. rychlost 355 km/h.

Lotec TT 1000_1 Lotec TT 1000_2 Lotec TT 1000_3

Lotec Sirius byl ve fázi prototypu představen v roce 2000. Jedná se o dvoumístný supersportovní vůz s rámem z chrom molybdenových trubek a karbonovými panely. Jeho srdcem je uprostřed uložený benzinový V12 Mercedes-Benz o objemu 5987 cm3. Díky přeplňování dvojicí turbodmychadel KKK dosahuje max. výkonu 1000 resp. 1200 k při 6300 ot./min. Nejvyšší točivý moment dosahuje hodnot 1100 resp. 1320 Nm při 3400 ot./min. Zrychlení z 0 na 100 km/h je záležitostí 3,8 s, dvojnásobná hodnota je dosažena za 7,8 s. Maximální rychlost se dle převodů blíží 400 km/h. Pohon zadních kol prostřednictvím šestistupňové převodovky a samosvorného diferenciálu.

Lotec Sirius_02 Lotec Sirius_06 Lotec Sirius_07

Lotec Sirius_01 Lotec Sirius_03 Lotec Sirius_04

Foto: Lotec

 

 

Napište reakci

TOPlist