Encyklopedie automobilů a historie automobilek
Neděle, 25. 6. 2017

Archív

Hofstetter

HofstetterBrazílie zrovna není tradiční zemí sportovních aut. Se svou vlastní značkou zde chtěl prorazit Mario Richard Hofstetter, tvůrce vozu Hofstetter Turbo.

  Hofstetter pracoval na vlastním sporťáku od roku 1982, v roce 1984 představil na autosalónu v Sao Paulu prototyp kupé se vzhůru výklopnými dveřmi. Vnější rozměry vozu byly 4,18 x 1,74 x 1,08 m (d x š x v), rozvor náprav činil 2,34 m. Automobil disponoval prostorovým rámem z ocelových trubek a karoserií z plastových panelů, přičemž využíval běžně dostupnou techniku soudobých modelů značky VW. Motor byl uložen podélně před zadní nápravou, převodovka byla manuální pětistupňová, alternativu představoval třístupňový automat.

  Hofstetter Turbo přišel na trh s relativně slabým benzinovým motorem Volkswagen 1,8 l dopovaným turbodmychadlem Garett. Výkon dosahoval 140 k při 5000 ot./min., což umožňovalo zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,3 s, maximální rychlost byla skromných 193 km/h. O dva roky později byl motor zvětšen na dva litry, výkon se úměrně s tím zvýšil na 210 k. Maximální rychlost se posunula na 236 km/h.


Napište reakci

TOPlist