Encyklopedie automobilů a historie automobilek
Sobota, 19. 8. 2017

Archív

Diatto

Diatto 20 DA Torpedo (1921)  Italská automobilka Diatto vznikla v roce 1905 v italském Turíně. Z počátku stavěla dvouválcové a čtyřválcové vozy, postavené ve společném podniku a na základě licencí francouzské automobilky Clément – Bayard.

  V roce 1909 bratři Vittorio a Pietro Diattovi odkoupili podíl Adolpha Clémenta a Diatto vyráběl kvalitní vozy své vlastní konstrukce. Hodně úspěšný byl na závodních okruzích, kde jeho jezdci vydobyli okolo 500 vavřínů. Diatto mimo jiné vyráběl závodní rámy pro automobilku Bugatti.

  Některé soutěžní vozy připravoval a rovněž s nimi závodil Alfieri Maserati, který v roce 1926 Diatta opustil, aby si se svými bratry založil vlastní podnik, nesoucí název Maserati. Již ve dvacátých letech minulého století měly vozy Diatto brzdy na všech kolech a čtyřstupňovou převodovku. V roce 1929 automobilka výrobu vozů ukončila a ještě několik let dodávala náhradní díly. Po roce 1945 byly snahy automobilku oživit, ale projekt se nezdařil.

  Ke stému výročí vzniku značky Diatto se dva bohatí mecenáši obrátili na karosárnu Zagato s prosbou postavit moderní reinkarnaci italské klasiky. Na ženevský autosalon v roce 2007 přivezl Zagato studii vozu Diatto Ottovù. Vzájemná spolupráce obou společností se poprvé uskutečnila již v roce 1921, kdy Ugo Zagato zkonstruoval lehkou a aerodynamickou karoserii pro šasi Diatto 25 4DS.

Diatto Ottovu

Foto: archiv

Napište reakci

TOPlist