Encyklopedie automobilů a historie automobilek
Pátek, 19. 7. 2019

Archív

B’Engineering

Edonis_1Italský výrobce B’Engineering dále rozpracoval původní konstrukci Bugatti EB110 Super Sport. Jeho supersport Edonis ovšem vznikl od roku 2001 pouze v 21 exemplářích.

  Jediným původním komponentem od tehdy zkrachovalé společnosti Bugatti SpA zůstalo karbonové šasi (výrobcem byla společnost Aérospatiale), ostatní díly byly více či méně přepracovány. Původní dvanáctiválec Bugatti o objemu 3500 cm3 byl převrtán na 3760 cm3. Bugatti používalo čtveřici malých turbodmychadel IHI, B’Engineering je zaměnil za dvojici větších stejného výrobce o přetlaku 2,5 bar. V souvislosti s tím byl vyvinut i nový výfukový systém. Výkon motoru vzrostl z původních 610 k a 650 Nm na výsledných 680 k/8000 ot/min. a 735 Nm.

Bugatti použilo u svého vozu pohon všech čtyř kol, B’Engineering se jej rozhodl vzdát a automobil přestavěl na pohon zadní nápravy. Toto řešení přineslo mimo jiné úsporu 70 kg hmotnosti. Převodovka byla manuální šestistupňová. Maximální rychlost Edonisu byla 365 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h trvalo 3,9 s.

Foto: Wikicars

Napište reakci

TOPlist