Encyklopedie automobilů a historie automobilek
Pátek, 26. 5. 2017

Archív

Amphicar

OLYMPUS DIGITAL CAMERAAmphicar byl obojživelný osobní automobil, vyráběný společností Quandt z německého Lübecku.

  Konstruktérem otevřeného obojživelného automobilu byl Hans Trippel, z jehož pera rovněž pocházel obojživelný Schwimmwagen, používaný za 2. světové války německým Wehrmachtem. Trippel využil své zkušenosti s touto konstrukcí a první prototyp měl premiéru v roce 1958 na autosalónu v Ženevě.

  Výroba poměrně nevzhledného vozu probíhala mezi lety 1961 -1968. K pohonu výlučně otevřeného vozu zvolil Trippel britský motor Triumph Herald, čtyřválec s objemem 1147 cm3 o výkonu 38 či 43 k. Agregát umístil do zádi vozu a při jízdě poháněl zadní nápravu. Speciální dvoudílná převodovka značky Hermes umožňoval amphicaru maximální rychlost na silnici 110 km/h, ve vodě pak 12 km/h. Převodovka pro jízdu na silnici měla čtyři stupně a zpátečku, přičemž byla podobná té ve VW Brouk. Vložená převodovka pro plavbu poháněla dvojici lodních šroubů na zádi a měla dvě rychlosti – pro plavbu vpřed a vzad. Amphicar neměl kormidlo, rovněž ve vodě se zatáčelo za pomoci natočení předních kol. V nabídce byly pouze čtyři barevné odstíny – bílá beach, červená regatta, modrá lagoon a zelená fjord. Celkově vzniklo 3878 ks, z nichž 3046 bylo exportováno do USA. V roce 1962 pokořil Amphicar na důkaz svých schopností i kanál La Manche.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA  OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Foto: archiv

Napište reakci

TOPlist