Encyklopedie automobilů a historie automobilek
Čtvrtek, 17. 8. 2017

Archív

Webber nenašel v GP Maďarska přemožitele

Již po pětadvacáté se vozy F1 postavily na start GP Maďarska na trati Hungaroring. Vítězství vybojoval Webber s Red Bullem.

Start se povedl Alonsovi, dostal se na druhé místo,dobře odstartoval i Petrov, který se dostal před Hamiltona. Ten jej ale ve druhém kole opět předjel. O chvilku později se zakouřilo z Alguersuariho motoru a závod pro Španěla skončil. Vettel si na čele během několika kol vypracoval slušný náskok, zajížděl časy o téměř sekundu rychlejší než druhý Alonso.

V patnáctém okruhu přezouval jako první  Button a krátce na to vyjel na trať safety car. V boxech se strhly přezouvací dostihy. To vyústilo v řadu chyb mechaniků, u renaultu vypustili Kubicu, který se v boxech srazil se Sutilem, Rosbergovi zase špatně přitáhli prvé zadní kolo a Němec se na konci boxové uličky zastavil se třemi koly. V nájezdu do osmnáctého kola se začalo opět závodit, Na špici se pořadí nezměnilo, jen Webber nebyl v boxech a dostal se před Vettela i Alonsa. Ve čtyřiadvacátém okruhu zastavil u trati Hamilton a byl tak dalším odstoupivším jezdcem. Jezdce McLarenu zradila převodovka. Vettel obdržel penalizaci průjezdem boxovou uličku za strategii při restartu závodu. Po jejím odbytí se v pořadí propadl až za Alonsa. Ten ale čekal na svou příležitost, protože Webber ještě musel do boxů. Devětadvacet kol před koncem závodu se ji ž Vettel  dosáhl na Alonsa. Šestadvacet kol před cílem zajel do boxů Webber, mechanici Red Bullu odvedli dobrou práci a Australan si podržel vedoucí pozici v závodě. Dobře rozjetý závod měl tým Williams, Barrichello jezdil pátý a Hülkenberg sedmý. Čtrnáct kol před koncem závodu měnil pneumatiky Barrichello a pozici v nejlepší desítce neudržel. Ke konci závodu se ale dotáhl na desátého Schumachera, který ale nechal vzpomenout na své dřívější nefér manévry a čtyři kola před cílem svého bývalého kolegu u Ferrari téměř natlačil na boxovou zídku. Za tento manévr mu vedení závodu udělilo po jeho konci penalizaci posunem na startu příští GP o deset míst na roštu. Incident si můžete prohlédnout na vloženém videu.

Pro zasloužené vítězství si nakonec v Maďarsku dojel Webber s Red Bullem, druhý skončil Alonso na Ferrari a třetí Vettel s druhým Red Bullem. Webber se zároveň posunul do čela průběžného pořadí šampionátu.

Grand Prix Maďarska
Hungaroring, Maďarsko;
70 kol; 306.663km;
Počasí: slunečno

Klasifikováni:

Poz. Jezdec        Tým                     Čas
 1.  Webber        Red Bull-Renault           1h41:05.571
 2.  Alonso        Ferrari                    +    17.821
 3.  Vettel        Red Bull-Renault           +    19.252
 4.  Massa         Ferrari                    +    27.474
 5.  Petrov        Renault                    +  1:13.100
 6.  Hülkenberg    Williams-Cosworth          +  1:16.700
 7.  De la Rosa    Sauber-Ferrari             +    1 kolo
 8.  Button        McLaren-Mercedes           +    1 kolo
 9.  Kobayashi     Sauber-Ferrari             +    1 kolo
10.  Barrichello   Williams-Cosworth          +    1 kolo
11.  Schumacher    Mercedes                   +    1 kolo
12.  Buemi         Toro Rosso-Ferrari         +    1 kolo
13.  Liuzzi        Force India-Mercedes       +    1 kolo
14.  Kovalainen    Lotus-Cosworth             +    3 kola
15.  Trulli        Lotus-Cosworth             +    3 kola
16.  Glock         Virgin-Cosworth            +    3 kola
17.  Senna         HRT-Cosworth               +    3 kola
18.  Di Grassi     Virgin-Cosworth            +    4 kola
19.  Yamamoto      HRT-Cosworth               +    4 kola

Nejrychlejší kolo: Vettel, 1:22.362

Neklasifikováni/odstoupili:
Jezdec        Tým                         V okruhu
Hamilton      McLaren-Mercedes             25
Kubica        Renault                      25
Rosberg       Mercedes                     17
Sutil         Force India-Mercedes         17
Alguersuari   Toro Rosso-Ferrari           2


Pořadí po dvanácti závodech:                

Jezdci:                    Konstruktéři:             
 1.  Webber       161        1.  Red Bull-Renault          312
 2.  Hamilton     157        2.  McLaren-Mercedes          304
 3.  Vettel       151        3.  Ferrari                   238
 4.  Button       147        4.  Mercedes                  132
 5.  Alonso       141        5.  Renault                   106
 6.  Massa         97        6.  Force India-Mercedes       47
 7.  Rosberg       94        7.  Williams-Cosworth          40
 8.  Kubica        89        8.  Sauber-Ferrari             23
 9.  Schumacher    38        9.  Toro Rosso-Ferrari         10
10.  Sutil         35       
11.  Barrichello   30       
12.  Petrov        17       
13.  Kobayashi     17       
14.  Liuzzi        12       
15.  Hülkenberg    10       
16.  Buemi          7       
17.  De la Rosa     6       
18.  Alguersuari    3       


Napište reakci

TOPlist