Encyklopedie automobilů a historie automobilek
Čtvrtek, 25. 5. 2017

Archív

VW Golf V 1.4 59 kW

Golf pro mě byla svým způsobem koupě z rozumu. Rozhodl jsem se pro základní benzinovou motorizaci 1.4 ve verzi Trendline.

Golfa jsem měl zhruba tři roky a najel jsem s ním něco málo přes 100 tisíc kilometrů. Za celou dobu mě nenechal nikde na holičkách a krom pravidelného servisu jsem měnil pouze 2 žárovky. Golf není typem auta, které vzbuzuje emoce a svým způsobem svého majitele ničím nepřekvapí, je to přece etalon třídy. Člověk ví, co kupuje, a to taky dostane.

Motor je limitován skromným výkonem, ale jeho výhodou je pružnost a dobré zpřevodování. Zrychlení z 0 na 100 km/h nikoho neohromí, nicméně maximální rychlost se z kopce přiblíží k hranici 200 km/h. Maximální spokojenost a velké překvapení mi přichystala spotřeba koncepčně staršího motoru. Ta se v převážné míře pohybovala těsně pod šesti litry na 100 km.

Podvozek je jistý a díky patnáctipalcovým pneumatikám s vysokým profilovým číslem i dostatečně komfortní. Řazení je přesné, má krátké dráhy a velká hlavice řadicí páky dobře padne do ruky.

Provozní náklady se pohybují na solidní úrovni. Neplánované výdaje mi přichystala jen nerozumná srna, která svou nepozornost na silnici zaplatila životem. Moje auto odneslo srážku s rozbitou přední mlhovkou, rozlámaným nárazníkem a rozbitým světlometem.

Svého výběru rozhodně nelituji, zklamala mě pouze kvalita tmavě modré metalízy. Golf bych rozhodně doporučil.

Milan Céza, Praha

Napište reakci

TOPlist