Encyklopedie automobilů a historie automobilek
Sobota, 24. 6. 2017

Archív

VL Automotive

vl destino_4Americká společnost VL Automotive přestavuje elektromobily Fisker Karma na pohon spalovacím motorem GM V8.

  Firma Boba Lutze a Gilberta Villarreala využila vážné ekonomické problémy společnosti Fisker Automotive k rozvoji vlastního byznysu. Od Fiskeru získala ještě před jeho bankrotem 20 šasi sportovního sedanu Karma bez baterií a elektrického pohonu. Velký zájem je rovněž o přestavbu stávajících elektromobilů Karma na pohon s motorem V8. VL tvrdí, že má okolo 100 objednávek na model Destino, jak se znovuzrozená Karma nazývá.

vl destino_2  vl destino_5  vl destino_3

  Bob Lutz potvrdil, že Destino bude používat přeplňovaný V8 6.2 l z modelu Cadillac CTS-V namísto původně oznámeného přeplňovaného V8 6.2 l LS9 z Corvette ZR1.  “Lidé v těchto autech preferují automatickou převodovku a pro motor ZR1 jsme neměli vhodnou šestistupňovou skříň.“ Proto budou mít vozy Destino výkon 556 k, což je o 82 k méně, než jsme původně zamýšleli,” uvedl Bob Lutz.

VL Destino – technická data:

motor: V8 6.2 l s Rootsovým dmychadlem Eaton, ventilový rozvod OHV
max. výkon:  556 k při 6000 ot./min
max. toč. moment: 747 Nm
kompresní poměr: 9,1 : 1
převodovka: 6 stupňová automatická
karoserie: prostorový hliníkový rám
rozvor náprav: 3160 mm
rozměry: 5151 x 2133 x 1330 mm (d x š x v)
rozchod kol (vpředu, vzadu): 1692 mm, 1701 mm
zavěšení kol: nezávislé zavěšení
řízení: elektrohydraulický posilovač
brzdy: kotoučové Brembo 370 mm s šesti pístky vpředu, Brembo 365 mm se čtyřmi pístky vzadu
pneumatiky: 22“ – 255/35WR22 vpředu a 285/35WR22 vzadu

vl destino_1

Foto: VL


Napište reakci

TOPlist