Encyklopedie automobilů a historie automobilek
Čtvrtek, 20. 7. 2017

Archív

Vettel neohroženě zvítězil v první GP Indie

Kolotoč F1 se poprvé přesunul na zbrusu novou trať v Indii nesoucí název Buddh International Circuit. Jedenácté vítězství sezóny si zde po suverénním výkonu připsal už jistý mistr světa Vettel.

  Startovní procedura nepřinesla na čelních pozicích výrazné změny, hned v úvodu závodu se před druhého Webbera posunul Button s McLarenem. Suverénní Vettel nebyl k zastavení a během několika úvodních kol si vybudoval téměř pětisekundový náskok. Button posléze kontroval několika rychlými koly, na kontaktní vzdálenost se k dvojnásobnému šampiónovi nedostal.

  V 17. kole přezouvali Webber, Alonso a Hamilton, o kolo déle byli v boxech Massa a Rosberg.  Button vydržel na trati o kolo déle, svou druhou pozici si i po zastávce udržel. Do 20. okruhu vydržel se svou první sadou pneumatik vedoucí Vettel. V 25. kole se Hamilton pokusil předjet Massu, mezi oběma jezdci došlo ke kontaktu a Hamilton se po zastávce v boxech, při které mu vyměnili přední křídlo, propadl až na deváté místo. Massa zůstal nadále pátý. V 26. kole odstoupil pro technickou poruchu Buemi s vozem Toro Rosso. V 31. okruhu dostal Massa za způsobení kolize s Hamiltonem penalizaci průjezdem boxovou uličkou, Brazilec se propadl na sedmou příčku. V dalším kole zamířil Massa opět do boxů, kde mu krom pneumatik vyměnili i přední křídlo. Zastávka pro něj znamenala posun až na jedenácté místo. V 34. okruhu nevydrželo Massovi stejně jako v kvalifikaci zavěšení levého předního kola, které prasklo po nárazu na vystouplý obrubník v jedné ze zatáček.

  Situace  na čele byla těsně po polovině závodu stabilní a k žádným soubojům nedocházelo. V 38. kole zahájil druhou sérii zastávek na čele jezdeckého pole Webber, třetí Alonso přezul o kolo později a pozdní zastávka se mu vyplatila, na trať se vrátil před Australanem. Ve 46. kole přezouvali Rosberg a krátce po něm i Hamilton. V nájezdu do 47. okruhu pak měnil pneumatiky i druhý Button. Vedoucí Vettel vydržel na čele i po své poslední zastávce ve 48. kole a neohroženě mířil vstříc dalšímu letošnímu vítězství.

Schumacher přezouval až v 51. kole a pozdní zastávka jej posunula před týmového kolegu Rosberga. To byla poslední změna na bodovaných pozicích.

GP Indie, New Dillí, India; 60 kol; 308.220km
 1.  Vettel        Red Bull-Renault           1h30:35.002
 2.  Button        McLaren-Mercedes           +     8.433
 3.  Alonso        Ferrari                    +    24.301
 4.  Webber        Red Bull-Renault           +    25.529
 5.  Schumacher    Mercedes                   +  1:05.421
 6.  Rosberg       Mercedes                   +  1:06.851
 7.  Hamilton      McLaren-Mercedes           +  1:24.183
 8.  Alguersuari   Toro Rosso-Ferrari         +    1 kolo
 9.  Sutil         Force India-Mercedes       +    1 kolo
10.  Perez         Sauber-Ferrari             +    1 kolo
11.  Petrov        Renault                    +    1 kolo
12.  Senna         Renault                    +    1 kolo
13.  Di Resta      Force India-Mercedes       +    1 kolo
14.  Kovalainen    Lotus-Renault              +    2 kola
15.  Barrichello   Williams-Cosworth          +    2 kola
16.  D'Ambrosio    Virgin-Cosworth            +    2 kola
17.  Karthikeyan   HRT-Cosworth               +    3 kola
18.  Ricciardo     HRT-Cosworth               +    3 kola
19.  Trulli        Lotus-Renault              +    4 kola

Nejrychlejší kolo: Vettel, 1:27.457

Neklasifikováni/odstoupili: 
Massa         Ferrari                      33
Buemi         Toro Rosso-Ferrari           25
Maldonado     Williams-Cosworth            13
Glock         Virgin-Cosworth              3
Kobayashi     Sauber-Ferrari               1

Pořadí šampionátu po 17 závodech: 
 1.  Vettel       374        1.  Red Bull-Renault          595
 2.  Button       240        2.  McLaren-Mercedes          442
 3.  Alonso       227        3.  Ferrari                   325
 4.  Webber       221        4.  Mercedes                  145
 5.  Hamilton     202        5.  Renault                    72
 6.  Massa         98        6.  Force India-Mercedes       51
 7.  Rosberg       75        7.  Toro Rosso-Ferrari         41
 8.  Schumacher    70        8.  Sauber-Ferrari             41
 9.  Petrov        36        9.  Williams-Cosworth           5
10.  Heidfeld      34
11.  Sutil         30
12.  Kobayashi     27
13.  Alguersuari   26
14.  Di Resta      21
15.  Buemi         15
16.  Perez         14
17.  Barrichello    4
18.  Senna          2
19.  Maldonado      1

Napište reakci

TOPlist