Encyklopedie automobilů a historie automobilek
Pátek, 20. 10. 2017

Archív

Suzuki Swift 1,0 GLSi

Toto nenáročné a jednoduché vozítko jsem vlastnil poměrně krátce, ale zanechalo ve mě převážně pozitivní dojmy.

Pominu-li poměrně zastaralou koncepci, jedná se o spolehlivého služebníka. Jedinou mojí starostí bylo tankování a za necelých 10 000 km, kdy jsem jej vlastnil, jsem vyměnil pouze olej a z důvodu silné koroze i výfuk. Nutno poznamenat, že díly nepatří mezi nejlevnější, ale na druhou stranu se jen málokdy stane, že musíte nějaký měnit z důvodu poruchy. Koroze si se swiftem netyká, ani u osmiletého vozu po ní nebylo ani památky. Jízdní vlastnosti nízkého a lehkého vozu nepatří mezi špičku, podvozek je naladěn spíše do tvrda, zadní víceprvková náprava je u takto malého vozu spíše výjimkou. Řízení šlo díky posilovači řízení hodně zlehka, byla radost parkovat v přeplněných městských ulicích. Dlouhodobá průměrná spotřeba se držela na velmi příznivých 6 l/100 km, určitým problém představovala malá nádrž.
Zavazadlový prostor nevyniká velikostí, k jeho lepšímu využití přispívají dělená opěradla v poměru 50/50. Nevýhodu, danou starší koncepcí, představuje vysoká nakládací hrana kufru. Celkově vzato mohu tento swift doporučit mladým lidem jako první auto či naopak staršímu páru. Pro seniory by mohla představovat problém velmi nízká stavba vozu a s tím spojené horší vystupování a nastupování do vozu.


TOPlist