Encyklopedie automobilů a historie automobilek
Úterý, 26. 9. 2017

Archív

Skončila výroba modelu Octavia první generace

Poslední vůz Octavia první generace sjel z montážní linky v závodě Škoda Auto ve Vrchlabí. Od roku 1996 bylo vyrobeno 1 442 126 kusů tohoto úspěšného modelu.

Modelová řada Octavia je pilířem úspěchu značky Škoda a v přerodu společnosti Škoda Auto
v celosvětově úspěšnou automobilku hrála Octavia Tour první generace klíčovou roli. Úspěch
modelové řady Octavia dále pokračuje aktuální druhou generací a rovněž druhou generací provedení Tour. Před několika týdny navíc česká automobilka prezentovala v podobě studie Octavia Green E Line první koncept vozu s čistě elektrickým pohonem (už příští rok má na silnice vyjet testovací flotila).

První Octavia v novodobé historii společnosti sjela z výrobní linky v roce 1996 a byla průlomovým modelem, který svou kvalitou, designem, jízdními vlastnostmi a cenou pomohl změnit image značky Škoda. Ta se stala synonymem pro spolehlivé vozy, zaměřené na potřeby řidičů žádajících praktický a bezpečný rodinný vůz. Plánování modelu začalo již v roce 1992 a Octavia se stala prvním automobilem vyvinutým ve vlastní režii značky poté, co se Škoda Auto stala součástí koncernu Volkswagen. V roce 1998 přišla varianta kombi a později také pohon všech kol. V roce 2000 prošel úspěšný model modernizací.

„Octavia je srdcem značky Škoda. Je ztělesněním našich hodnot a představuje bezkonkurenční nabídku prostoru, vysokou praktičnost a maximální orientaci na rodinu. Tyto hodnoty přenáší Octavia na silnice již 14 let. A stejné hodnoty bude tato modelová řada reprezentovat i nadále“, řekl předseda představenstva Škoda Auto Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland.

Octavia přinesla nové motory i technologie

Mezi tyto moderní prvky patří automatická převodovka, pohon všech kol, šestistupňová převodovka, kotoučové brzdy na zadní nápravě, ale i prvky bezpečnosti jako ESP, ASR nebo EDS. Octavia také představila v historii značky první pohonné agregáty s turbodmychadlem, a to jak benzinové, tak naftové. Zlomová byla také technologie vstřikování u naftových motorů. Zde došlo k přechodu ze vstřikování „do komůrky“ na přímý vstřik (TDI/SDI). Modelová řada od svého vzniku stabilně nabízí stále se rozšiřující portfolio úsporných a spolehlivých moderních agregátů.

Octavia znamenala pro Škoda Auto revoluci v designu

Důkazem je nejen česká Národní cena za design v roce 1999, ale také vůz atraktivní pro zákazníky po celých čtrnáct let prodeje. Zcela nové pojetí karoserie v podobě liftback dodnes podtrhuje bezkonkurenční objem zavazadlového prostoru v této třídě a usnadňuje jeho využití při nakládání a vykládání zavazadel. Karoserie liftback se stala jedním z poznávacích znaků této úspěšné modelové řady.

Octavia první generace získala řadu prestižních cen

Například ocenění Car of the Year, nebo Nejlepší vůz v kategorii kombi ve Velké Británii. Na tato významná ocenění navazuje Škoda Auto v roce 2004 modelem Octavia druhé generace, který prošel v roce 2008 modernizací. Četná ocenění, mezi která patří např. Auto Trophy 2008 a 2009, AutoBest 2010 či Best Family Car 2010, jsou jasným důkazem pokračování v úspěšné cestě modelové řady Octavia.

Do dnešního dne bylo  na celém světě prodáno více než 2 862 000 vozů Octavia.

Tisková zpráva Škoda Auto a.s.
Foto: Škoda Auto

Napište reakci

TOPlist