Encyklopedie automobilů a historie automobilek
Sobota, 23. 9. 2017

Archív

Škoda Felicia 1,3 MPI

Felicia byla mým prvním novým automobilem a tak jsem k ní rovněž přistupoval. Byla jednou z prvních vyrobených svého modelu (ročník 1997) s barvou červená rallye. Když jsem jí objednával u dealera, ani jsem nevěděl, jak bude vypadat, jen mi bylo řečeno, že bude světlejší než tehdejší červená malinová. První kontakt s vozem byl báječný, připadala mi jako nejkrásnější a nejúžasnější felicie na světě. J

V současné době už je toto auto trochu „out“, ale já jsem s ní měl převážně dobré zkušenosti. Za celou dobu, co jsem ji měl (8 let a 75000 km) mě dvakrát nechala na holičkách. Jednou bylo příčinou vadné relé na alternátoru, které zapříčinilo „vyvaření“ baterie. Podruhé mi vrásky na čele přibyly z vadného čidla na setrvačníku, které několikrát zapříčinilo nepojízdnost vozu.

Jinak je felicie poctivým prostorným služebníkem, se všemi známými klady a nedostatky konstrukce vycházející ze skeletu a pohonné jednotky favorita. Motor mého auta disponoval pouze 40 kW výkonu, z čehož jsem měl zpočátku obavy, ale na běžnou klidnou jízdu to zcela postačuje. Na dálnici se rozjela i na 160 km/h, s tím už ale nekorespondoval svým nastavením podvozek. Spotřeba se pohybovala okolo 6 l/100 km, ve městě ovšem stoupala přes 9 litrů. Zklamáním pro mě byly určité komponenty z prvovýroby. První, co dosloužilo byly originální tlumiče Ateso, které nevydržely více než 35 000 km, pneumatiky Matador MP11 se nedočkaly 30 000 km. Po nahrazení pneumatikami Dunlop SP9 to ovšem bylo jiné kafe. Jízdní vlastnosti jsem výrazně zlepšil použitím originální vzpěry předních tlumičů, kterou mohu jen doporučit.

Příjemným společníkem na cestách je originální střešní okno, které ovšem po letech již ne zcela plně doléhalo a nepříjemně pískalo. Pokud vím, tak tento problém trápí snad všechny felicie se shodným střešním oknem. Dalším problémovým místem byl zadní stěra, který nedoléhal a kolikrát se zadní okno vůbec nesetřelo. Trochu lepší chod by mohla mít řadicí páka, její kulisa je již volná a převody se řadí nepřesně. Velmi mi vadil malý rejd a absence serva, s parkováním v ulicích jsem si užil své…

Samostatnou kapitolou by mohla být koroze, která u felicií napadá hlavně zadní dveře a lemy blatníků. Moje felina byla garážovaná a tak její zadní dveře ještě „nekvetly“. Problém jsem zjistil u lemů blatníků, kde se korozi dařilo na místech zasažených odletujícími kamínky. Rez se agresivně podepisuje i na  výfuku, jeho zadní tlumič mi nikdy nevydržel déle než tři roky.

Doporučuji zakoupení chráničů kolíků zamykání ve dveřích, které hodně pomohou proti otevření dveří provázkem a investice v řádu desetikorun mi možná zachránila auto před krádeží.


Napište reakci

TOPlist