Encyklopedie automobilů a historie automobilek
Úterý, 23. 5. 2017

Archív

Škoda Fabia 1,2 HTP 51 kW

Nová generace Škody Fabia posunula dál prostorovou využitelnost platformy A. Použití podlahové plošiny fabie první generace představovalo pro konstruktéry tvrdý oříšek, ale zároveň i velkou výzvu zkonstruovat naprosto odlišný automobil, který by opět zaujal zákazníky.

Škodovce se toto řešení povedlo, i když mnozí lidé kritizují její design (úzká a vysoká karosérie), nelze nejmenšímu vozu z Mladé Boleslavi upřít praktičnost. Na přídi se mi líbí projektorové světlomety a přechod hran z předního nárazníku na kapotu. Záď se mi tak moc nelíbí, ale za svým autem moc nejezdím a nemusím se proto na sebe dívat. J Fabii šlechtí dobré jízdní vlastnosti a ovladatelnost, na velkých kolech ale trochu trpí komfort. Sedačky v interiéru svými rozměry vyhovují spíše menším lidem, zavazadlový prostor zase uspokojí většinu rodin. A kdo převáží více, tomu škodovka nabídne větší kombi. Ve výbavé mého auta nechybí ani takové prvky jako je vestavěná navigace či zadní parkovací asistent.

Moje fabie má pod kapotou tříválec 1,2 HTP o výkonu 51 kW. Ten je vhodnější spíše na jízdy po městě a v jeho okolí, na dálnici mu brzy dochází dech a raketově roste hlučnost a spotřeba, a to až přes 8,5 l na 100 km. Když se snažím jet na spotřebu, tak není problém se vejít někam k hranici 5,5 litru. Běžně jezdím dle palubního počítače se spotřebou okolo 6,5 litru.

Musím říci, že jsem se svou fábkou celkem spokojený, pokud mě nezklame, tak zůstanu škodovce i nadále věrný.

Tadeáš Málek
Praha


Napište reakci

TOPlist