Encyklopedie automobilů a historie automobilek
Úterý, 26. 9. 2017

Archív

Santana Motors

Historie společnosti Santana Motors sahá až do roku 1956, kdy ve španělském Linares vznikla firma Metalúrgica de Santa Ana, SA, zabývající se výrobou zemědělských strojů. O dva roky později začala po dohodě s firmou Citroën Hispania vyrábět převodovky.

V roce 1961 došlo k dohodě se společností Rover Company Ltd. a brány závodu opustily první licenční vozy Land Rover. Ty vznikaly z tzv. CKD kitů, přičemž nejdůležitější komponenty byly dováženy z továrny Land Roveru v Solihullu nákladními loděmi. V roce 1968 začala Santana vyvíjet své vlastní verze Land Roverů. V roce 1981 změnila společnost název na Land Rover Santana, SA.

V roce 1983 došlo k ukončení spolupráce s Land Roverem a zahájení výroby vlastní řady 2500. O dva roky později došlo k vytvoření dohody se společností Suzuki Motor Corporation o výrobě a distribuci jejích vozidel. Japonská automobilka získala v Santaně 20 % podíl, který v roce 1991 navýšila na 49 %. Firma byla poté přejmenována na Santana Motor, SA. Během spolupráce s Land Roverem (1958 – 1985) vzniklo okolo 300 000 terénních automobilů včetně speciálních vojenských a užitkových variant. 

Od roku 1998 vznikají ve Španělsku modely Suzuki Jimny. V roce 2003 začala výroba modelu Santana Anibal, o dva roky později pak řady 300/350.  Ve firmě pracuje okolo 600 zaměstnanců, celkově bylo vyrobeno již téměř milion terénních vozů Santana.

Vyráběné modely:

  • Santana Anibal / Santana PS-10 – automobily. postavené na technických základech vozu Land Rover 109. Jedná se o oficiální vozidlo španělské armády pro nosnost do 1000 kg. Turbodieselový motor Iveco 2.8 l, výkon 125 k, točivý moment 275 Nm
  • Santana 300/350 – jedná se o licenční výrobek modelu Suzuki Vitara. Typ 300 je třídveřový, 350 je pětidveřový.
  • Suzuki Jimny
  • Iveco Massif 2007– výrobek joint-venture s italskou automobilkou Iveco, jedná se o přejmenovaný a upravený model PS-10

Napište reakci

TOPlist