Encyklopedie automobilů a historie automobilek
Pondělí, 20. 11. 2017

Archív

Renault Modus 1,2 16V 55 kW

Původně jsem si myslel, že je Modus jen nezáživný derivát Clia, ale po absolvování zhruba 5 tis. kilometrů jsem na něm našel hodně pozitiv , i když bych uvítal silnější motor, nejlépe čtrnáctistovku.

Modus je úžasně variabilní auto, na tak malém prostoru je jeho využitelnost až překvapivá. Největší devizou vozu je zadní posuvná lavice a vyšší stavba karoserie. V základní konfiguraci nepatří kufr mezi největší, avšak po posunutí vpřed už není problém položit do něj kočárek a obložit jej mnoha taškami, které se dají kvůli výšce zavazadelníku stavět i na sebe. Zadní lavice je dělená v poměru 50:50 a rovněž sklopná dopředu. Po sklopení opěradla bohužel vznikne poměrně velký schod, pokud ale vzadu nikdo nejede, lze snadno odjistit celou lavici a sklopit ji kupředu. Vzniklá plocha je potom už rovná.

Přední sedadla jsou na Renault tvrdší, náznakově anatomická, čalounění je příjemné a výborné jsou opěrky hlavy. Na přístrojový štít uprostřed palubní desky se dá rychle zvyknout, výborné je ovládání originálního rádia pod volantem. Výtky mám k řazení, jemuž chybí přesnost a k řízení, které neposkytuje minimální zpětnou vazbu. Výborný je výhled z bohatě prosklené karoserie, kola v rozích vozu umožňují dobrou manévrovatelnost.

Co se motoru týče, mohu na jednu stranu chválit, na druhou stranu kritizovat. Výborný je z hlediska spotřeby, pokud člověk jede s lehkou nohou na plynu, není problém atakovat na delších vzdálenostech hranici 5 l benzinu /100 km. Já jsem jel nejméně za 4,7 l (trasa 90 km). Pokud ale vyžadujete po vozu dynamiku, která je s daným motorem pochopitelně skromnější, lze se přiblížit i mnohem nelichotivějším hodnotám, a to za cenu velkého hluku od motoru. Při dálniční stotřicítce není problém jet se spotřebou 8 a více litrů. Reálný průměr spotřeby je v kombinovaném režimu okolo 6,2 – 6,4 l. Malý motor se s poměrně těžkou a robustní karosérií dost nadře, na delší trasy auto s touto motorizací stavěné není, ale na cestu na chalupu či na ježdění po městě je to výborný vůz a mohu jej jen doporučit. U nás se nyní prodává pouze jeho prodloužená verze Grand, která nabídne ještě větší využitelnost vnitřního prostoru.


TOPlist