Encyklopedie automobilů a historie automobilek
Středa, 13. 12. 2017

Archív

Renault Clio 1,4 RT 55 kW

Tento malý a sympatický automobil jsem si od prvního okamžiku zamiloval. Je to sice spíše auto pro holku, ale mě chytlo svým charakterem. Dostal jsem se k němu náhodou, přivezl jsem si ho lehce nabourané z Německa.

Přesednutí z felicie 1,3 pro mě bylo doslova šokem. Auto mnohem lépe sedí, je tišší a na svůj objem i dobrou rychlost. Bez zajímavosti není ani dobrá výbava v úrovni RT, která obsahuje čtyři airbagy, centrál na dálkové ovládání, klimatizace, elektrické ovládání oken a samozřejmě i ABS. Posilovač řízení je ještě hydraulický. Můj vůz je z roku 1999 a najel jsem s ním již více než 30000 km.

Dříve jsem renaulty moc nemusel, ale clio můj názor zcela změnilo. Je to nenáročný vůz, jediné, co vyžaduje je pravidelná výměna oleje a tankování. Krom vzduchového filtru a olejů jsem prozatím neměnil nic. Jediný technický problém s autem, které má najeto přes 100 000 km, představovala  občas svítící kontrolka airbagu.

Motor je v celém rozsahu otáček takový silný tahoun, výkonovou špičku u něj rozhodně nehledejte, což ale na druhou stranu není na škodu. Co je ale velmi potěšitelné je jeho apetit. Při běžné jízdě mimo město není problém dostat se pod šest litrů benzinu, já mám dlouhodobý průměr 5,8 l/100 km a to nějak přehnaně ekonomicky nejezdím. Jízdní vlastnosti jsou na danou třídu v průměru, vyhovuje mi nastavení podvozku svou charakteristikou, výborná je manévrovatelnost hlavně ve městě, kam se clio bezvadně hodí.

Sedadla jsou pohodlná, jak je u renaultu zvykem spíše měkčí, čalouněná příjemným mikroplyšem. Pochvalu zaslouží výborně tvarované a vhodně skloněné opěrky hlavy. Zavazadlový prostor je svým objemem rovněž na úrovni průměru třídy, je dobře využitelný a kompletně čalouněný. Jeho využitelnost zlepšuje dělené zadní opěradlo v běžném poměru 1:2. Příjemný je rovněž třetí tříbodový pás vzadu uprostřed, i když v pěti lidech jsem jel asi dvakrát.


TOPlist