Reliant byl britský výrobce automobilů, sídlící v Tamworthu v hrabství Staffordshire, jehož existence skončila v roce 2002.
Historie značky Reliant sahá na počátek 30. let minulého století, kdy ji založil podnikatel T.L. Williams. Williams zkonstruoval v roce 1933 tříkolovou dodávku, kterou měla vyrábět společnost Raleigh. Ta ale z projektu nakonec vycouvala a Williams se ji rozhodl vyrábět ve vlastní režii. K pohonu zvolil dvouválec do V o objemu 750 cm3, který poháněl přes třístupňovou převodovku zadní kola. První Reliant byl registrován 1.1.1935. Firmě se začalo dařit a v roce 1939 dostal tříkolový Reliant čtyřválec o objemu 747 cm3 Austin 7.
Po 2. světové válce nastal hlad po dopravních prostředcích a Reliant toho náležitě využil. Poptávka po levných tříkolových vozech rostla a továrna v Tamworthu zažívala dobré časy. V roce 1952 vyrobil Reliant čtyřsedadlovou osobní verzi, která dostala název Rebel. Ta měla zpočátku hliníkovou karoserii na dřevěném rámu, kterou ale kvůli drahému hliníku vystřídaly v roce 1956 u verze Reliant Regal Mk. 3 panely z laminátu.
Technologii výroby laminátových panelů karoserie využil Reliant na výbornou a prorazil s ní i na exportních trzích. Zkonstruoval a v Turecku vyráběl sedan Anadol, jehož vzniklo přes 100 000 kusů.
Výjimečné postavení měly mezi modely britské značky sportovní vozy Reliant Scimitar a Reliant Sabre (motory Ford Zephyr 6, Consul 4 a Essex V6). Ve výrobním programu doplňovaly levné tříkolové vozy Reliant Regal, Reliant Robin a Reliant Rialto.
Modely Regal a Robin vznikaly i ve čtyřkolových variantách, nesoucích označení Reliant Rebel a Reliant Kitten. Model Reliant Fox byl užitkový pickup, vyráběný v letech 1983-1990 ve spolupráci s řeckou společností MEBEA. Tříkolové užitkové vozidlo neslo označení Reliant TW9. Vozy Reliant vznikaly v licenční výrobě i mimo Velkou Británii, konkrétně v Řecku, Turecku, Izraeli, na Novém Zélandu či v Indii.
Není bez zajímavosti, že u Reliantu vznikaly i kompozitové díly karosérie pro legendární rallyový speciál Ford RS200.
Vyráběné modely:
- Regal (1951-1972)
- Sabre (1961-1964)
- Scimitar GT (1964-1970) – kupé 2+2, motor 2.3 l
- Rebel (1964-1973)
- FW5 (1966-1975)
- TW9 (1967-1987)
- Scimitar GTE/GTC (kabriolet) – (1968-1982), motory Ford V6 3.0 a 2.8 l
- Robin (1973-1981 a 1989-2002)
- Kitten (1975-1982)
- FW11 (1977)
- Rialto (1981-1998)
- Fox (1983-1990)
- Scimitar SS1 (1984-1990) – motory Ford CVH 1.3, 1.4, 1.6 či Nissan CA18ET 1.8 T
- Scimitar SST (1990-1992) – faceliftovaný model SS1
- Scimitar Sabre (1992-1995) – vycházející ze šasi SST, motor Rover K-series 1.4 l