Encyklopedie automobilů a historie automobilek
Pondělí, 20. 11. 2017

Archív

Plechové krásky se setkaly u jezera Como

U italského jezera Como se o minulém víkendu uskutečnila tradiční soutěž automobilové krásy Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2010. Noblesní akce v okolí Hotelu Villa d’Este dává  návštěvníkům možnost pocítit nádech aristokracie, který na komerčních akcích nenaleznou.

Světoznámá přehlídka, jejíž první ročník se uskutečnil již v roce 1929, se letos již po dvanácté konala pod patronací automobilky BMW. V letošním ročníku bylo zastoupeno 53 veteránů a 5 automobilových studií, které si prohlédlo na 5000 návštěvníků.

Letošního ročníku přehlídky se mimo jiných zůčastnily dva výjimečné vozy. Prvním z nich byla replika předválečného coupé  BMW 328 Kamm Coupé, která dle původní technické dokumentace vznikla v dílnách BMW Classic. Dalším klenotem byla studie Zagato TZ3 Corsa, postavená k jubilejnímu stoletému výročí automobilky Alfa Romeo.

Oceněné vozy:

Trofeo BMW Group
nejlepší vůz v soutěži dle jury:
Talbot-Lago, T150 C SS Teardrop, Coupé, Figoni & Falaschi, 1938, Oscar Davis, USA

Coppa d’Oro Villa d’Este
nejlepší vůz v soutěži dle diváků ve Villa d’Este
Maserati, A6GCS, Spider, Frua, 1955, John F. Bookout Jr., USA

Trofeo BMW Group Italia
veřejné hlasování ve Villa Erba
Talbot-Lago, T150 C SS Teardrop, Coupé, Figoni & Falaschi, 1938, Oscar Davis, USA

Concorso d’Eleganza Design Award for Concept Cars & Prototypes
veřejné hlasování ve Villa Erba
Zagato, Alfa Romeo TZ3 Corsa, Coupé, 2010. Martin Kapp, D

Vítězové tříd a držitelé čestných cen

Třída  A:  Předválečné soutěžní vozy
Vítěz třídy: BMW, 328 Mille Miglia, Streamline Roadster, BMW, 1937, Christoph Bode, D
Čestná cena: Talbot-Darracq, GP 1500, Siluro Corsa, Talbot-Darracq, 1926, Egon Zweimüller, A

Třída B: Předválečné otevřené sportovní vozy
Vítěz třídy: Duesenberg, X Straight 8, Boat-Tail Roadster, McFarlan, 1927, Peter Heydon, USA
Čestná cena: BMW, 328, Roadster, BMW, 1938, Mietta Pasquali Gandolfi, I

Třída C: Předválečné otevřené čtyřsedadlové vozy
Vítěz třídy: Lancia, Astura 4th Series, Cabriolet, Pinin Farina, 1939, Wenzel Gelpke, CH
Čestná cena: Bentley, 8 Litre, 4-seater Tourer, Gurney Nutting, 1931, Peter Livanos, GR

Třída D: Uzavřené dvoudveřové vozy od 1935 do 1950
Vítěz třídy: Talbot-Lago, T150 C SS Teardrop, Coupé, Figoni & Falaschi, 1938, Oscar Davis, USA
Čestná cena: Alfa Romeo, 6C 2500 SS, Coupé , Touring, 1948, Oliver Collins, CDN

Třída E: Poválečné otevřené sportovní vozy
Vítěz třídy: Maserati, A6GCS, Spider, Frua, 1955, John F. Bookout Jr., USA
Čestná cena: Ferrari, 250 GT California, Spider, Scaglietti, 1958, Peter Stähelin, CH

Třída F: Poválečné uzavřené sportovní vozy
Vítěz třídy: Mercedes-Benz, 300 SL, Coupé, Mercedes-Benz, 1954, Paul Stewart, UK
Čestná cena: Lamborghini, Miura, Roadster, Bertone, 1968, Albert Spiess, CH

Třída G: Poválečné soutěžní vozy
Vítěz třídy: Alfa Romeo, 1900 SS, Berlinetta, Zagato, 1956, David Sydorick, USA
Čestná cena: Aston Martin, DB2, Coupé, Aston Martin, 1950, Helmut Rothenberger, D

Třída H: Stylingové studie 1952-1965
Vítěz třídy: Lancia Aurelia B56, 4-door Berlina, Pinin Farina, 1955, Corrado Lopresto, I
Čestná cena: Alfa Romeo, Giulia 1600 TZ2, Coupé, Pininfarina, 1965, Shiro Kosaka,J

Speciální ceny Jury

Trofeo “FIVA”
Cena Jury za nejlépe zachovaný automobil
Alfa Romeo, Giulia 1600 TZ2, Coupé, Pininfarina, 1965, Shiro Kosaka, J

Trofeo Rolls-Royce
Nejelegantnější Rolls-Royce dle Jury
Rolls-Royce, Phantom II Continental, Drophead Coupé, Binder, 1935, Steve Wolf, USA

Trofeo Auto & Design
Nejlepší design dle Jury
Alfa Romeo, Giulia 1600 TZ2, Coupé, Pininfarina, 1965, Shiro Kosaka, J

Trofeo Foglizzo
Speciální cena Jury
Talbot-Darracq, GP 1500 Siluro Corsa, Talbot-Darracq, 1926, Egon Zweimüller, A

Trofeo BMW Group Classic
Nejcitlivěji provedená renovace dle Jury
Lamborghini, Miura, Roadster, Bertone, 1968, Albert Spiess, CH

Trofeo Vranken Pommery
Nejlepší design interiéru dle Jury
Lancia, Aurelia B52, PF200, Pinin Farina, 1952, Bill Pope, USA

Trofeo Automobile Club di Como
Cena pro automobil, který přijel z největší dálky
Mercedes-Benz, 710 SS, Sport Tourer, Mercedes-Benz, 1928, Frans Van Haren, NL

Foto: BMW


Napište reakci

TOPlist