Encyklopedie automobilů a historie automobilek
Úterý, 26. 9. 2017

Archív

Peugeot 508 GT: Grand Turismo po francouzsku

GT je krasavec, kterému nechybí charisma. Na svezení s ním jsem se moc těšil a myslím, že mě nezklamal.

Už otevření dveří na vás dýchne závan prémiové kvality, umocněný koženým čalouněním anatomicky tvarovaných a masážní funkcí obdařených předních sedadel s možností prodloužení sedáku. Bohužel tvar sedadel neplní, co slibuje a řidič při dynamické jízdě klouže po hladké kůži. Z hlediska velikosti sedadel, vzdušnosti na předních i zadních místech ale problém není. Co v kvalitně zpracovaném interiéru zamrzí, je nedostatek odkládacích prostor, například pro mobil, který není kam odložit. V interiéru nic nevrže, kvalitními měkčenými plasty se nešetřilo. Zklamala velikost zavazadelníku, který je sice rozlehlý, ale zároveň i mělký. Pro časté zákazníky řetězce IKEA ale naštěstí existuje varianta kombi SW.

    

Kaplička s budíky je elegantně vyřešena a krom pětice budíků se v ní nalezlo místo i pro barevný informační displej. Na volantu je příliš mnoho tlačítek, i když vše je otázka zvyku a potřeby. Jízdu zpříjemňují různé technické vychytávky, jako jsou třeba výsuvné sklíčko imitující tzv. head-up displej či automatické světlomety. Jejich elektronika ale někdy byla příliš horlivá a přepínala na tlumená světla z důvodu světelnému odrazu od reflexních dopravních značek. Podvozek je na francouzské poměry nastaven netradičně tvrdě, stále to ale není nepříjemná úroveň, která by posádku obtěžovala. Řízení je příjemně tuhé s dobrou zpětnou vazbou, oproti běžným modelům řady 508 je GT vybaveno odlišnou přední nápravou, která pomáhá jízdním zážitkům a lépe zvládá přenos solidních 450 Nm točivého momentu. Ten se ke kolům dostává prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky s hydrodynamickým měničem se slušnou odezvou a možností řadit sekvenčně pákou voliče či pádly pod volantem.

   

Čtyřválcová dva-dvojka HDI s jediným turbodmychadlem o výkonu 150 kW je dobře odhlučněna a díky automatu se k charakteru silného GT tak nějak hodí. Převodovka se snaží řadit nahoru velmi brzy, což jí umožňuje dostatečná zásoba točivého momentu. V průměru jsme s testovaným vozem jezdili za 6,5 l, což je s ohledem na výkon motoru a automatickou převodovku solidní hodnota.

 


Napište reakci

TOPlist