Encyklopedie automobilů a historie automobilek
Středa, 26. 9. 2018

rubriky

poslední galerie

audi-r18-e-tron_3 tushek-renaovatio-t500_14 clio-iv_10 clio-iv_17 golf_16 golf_24 eagle-e-type_4 mclaren-mp4_29_3

Opel Kadett E 1.4 44 kW

Kadett E byl moje první auto, přičemž já jsem byl druhý majitel v ČR. Měj jsem s ním převážně pozitivní zkušenosti. Spolehlivě mi sloužil dva roky, za tu dobu jsem s ním najel asi 25 000 km, nikde mě nenechal a jeho provozní náklady byly naprosto směšné.

Motor Kadettu 1.4 disponuje výkonem 44 kW/60 k, což je pro většinu motoristů postačující. Jeho osmiventilová koncepce přeje příznivému průběhu točivého momentu, takže motor nemá s lehkou karosérií příliš mnoho práce. Motor má příjemně sytý zvuk, typický pro osmiventilové opely. Spotřeba se pohybovala okolo fantastických 5 litrů na 100 km, při snaze o maximální ekonomiku provozu jsem ji dokázal snížit ještě cca o 0,5 litru. Auto vzhledem ke svému věku vůbec nežralo olej, minerál 15W40 jsem měnil každých 10 000 km.

V interiéru Kadetta E je dostatek místa a ani v třídveřové karosérii netrpíte pocity klaustrofobie. Přední sedadla jsou dostatečně pohodlná, přičemž sedadlo řidiče bylo seřiditelné i výškově. Zadní sedadla jsou hůře přístupná, jelikož se při sklápění předních sedadel sklopí pouze opěradlo. Je tedy nutné posunout celou sedačku. Zavazadlový prostor naprosto dostačuje potřebám jednotlivce i malé rodiny, v případě potřeby není problém sklopit zadní lavici.

Kadett má mizernou antikorozní ochranu, s tím musí jeho majitel počítat. S tou samou situací se ale setkávají i majitelé novější Astry F. Nejvíce korodují zadní lemy blatníků a prahy. Pokud chce mít člověk auto v pořádku, musí tyto oblasti jednou za čas ošetřit, odrezit, vykitovat a nastříkat. Velkou slabinou elektrické instalace bylo u mého vozu zapojení zadního stěrače. Vzhledem k nějakému elektrickému problému totiž často praskala jeho pojistka, tudíž bylo nutné stále vozit několik rezervních.

TOPlist