Encyklopedie automobilů a historie automobilek
Neděle, 19. 11. 2017

Archív

Opel Astra G 1,6 55 kW

Toto auto byl zpočátku můj velký miláček, láska na první pohled, když jsem ji ale prodával, byly moje dojmy rozpačité… Astra mě několikrát pozlobila a proto mi ani nevadilo, že jsem ji nakonec musel prodat.

Můj automobil pocházel z limitované série ke stoletému výročí automobilky, ve výbavě měl 4 airbagy, klimu, ABS, centrál na DO, elektriku oken a zrcátek, originální rádio, takže zkrátka vše, co běžný motorista potřebuje. Interiér jsem si vylepšil zakoupením krásného nového volantu z astry OPC a nastříkáním částí přístrojové desky. Původní rádio jsem vyměnil za Sony X-Plod.

Astra G je moderní auto, s touto motorizací sice není nikterak závratně rychlá, ale zábavy se s ní dá užít do sytosti. Z mírnějšího kopečka se dokázala rozjet na tachometrových 200 km/h, motor se ochotně vytáčel přes 6000 ot/min a měl příjemný zvuk. To vše při průměrné spotřebě okolo 7 litrů. Jízdní vlastnosti jsou na úrovni doby, ani zadní kliková náprava nepředstavuje problém, vůz sedí dobře, elektrohydraulické servo trochu ubírá na zpětné vazbě od přední nápravě, ale tak je tomu i u mnoha konkurentů.

Jak jsem se již zmínil výše, mojí astru trápily technické potíže, které do značné míry přičítám třídveřové koncepci. Nejčastěji to bylo s elektronikou bočních airbagů a přepínačů bezpečnostních pasů. Proto jsem se rozhodl sletovat dráty pod sedadlem napevno, protože při každé větší ráně se sedadlem se konektory ve svorkovnici pohnuly a na přístrojovém štítu se rozsvítila červená kontrolka airbagu…Toto řešení na nějakou dobu pomohlo, boční airbagy chybu nehlásily. Pak se ale ozvaly kontakty předpínače bezpečnostních pasů a červenou kontrolku jsem řešil znovu. Potrápil mě i třmen zadní kotoučové brzdy, který jsem nakonec musel vyměnit. Oprava byla za cca 4 tis. v neznačkovém servisu.

Asi po cca 10 tis. ujetých km nechal přestavět na pohon LPG. Tento krok se rovněž nepovedl, jednoduché zařízení se směšovačem neposkytovalo dostatečnou jízdní pohodu, motor se často dusil a časté seřizování nemělo valný vliv na chod pohonné jednotky. Spotřeba plynu se pohybovala v průměru okolo 10 litrů když jsem často jezdil se studeným motorem po městě a při dynamické jízdě ve čtyřech na dovolenou do Itálie klesla až na vynikajících 7 litrů LPG.

Když to shrnu, tak astra je hezké, bezpečné a poměrně kvalitní auto s malými mouchami.



Napište reakci

TOPlist