Encyklopedie automobilů a historie automobilek
Sobota, 23. 9. 2017

Archív

Nicolaus August Otto

(14.6.1832-26.1.1891)

Nicolaus Otto se narodil v roce 1832 v německém Holzhausenu an der Haide jako šesté dítě do rodiny majitele zájezdního hostince Phillipa Wilhelma Otta. Brzy přišel o svého otce. Osm let navštěvoval vesnickou školu v Holzhausenu a dva roky reálnou školu v Langenschwalbachu. Živnostenský původ se odrazil ve volbě jeho povolání a poté, co se v roce 1848 vyučil v Nastättenu kupcem, pracoval jako obchodní cestující v Kolíně nad Rýnem. Prodával hlavně rýži, kávu, čaj a cukr. Se svou ženou Annou Gossi se potkal na karnevalu v Kolíně nad Rýnem v roce 1858 a oženil se s ní až po desetileté známosti, přičemž spolu měli sedm dětí.

Mladého Otta od mládí fascinovala technika. V roce 1860 slyšel o úspěšných pokusech Francouze Jena-Josepha Etienna se spalovacími motory. Jeho nadšení pro věc zapůsobilo na průmyslníka Eugena Langena, který si Otta vzal za společníka. Oba pánové založili firmu N.A. Otto & Cie., první společnost na výrobu motorů na světě a předchůdce dnešní Deutz AG. Později se společníky ve firmě stali i Gottlieb Daimler a Wilhelm Maybach.

První komerčně využitelný motor sestavil v roce 1859 Jean-Joseph-Etienne Lenoir, o dva roky později stanovil Alphonse Beau de Rochas principy čtyřdobého motoru, ale byl to Otto, kdo v roce 1876 postavil první čtyřdobý motor se zvýšeným kompresním poměrem se zapalováním a karburátorem. O rok později si Otto nechal svou pokrokovou konstrukci patentovat. V automobilovém průmyslu se nikdy přímo neangažoval, ale jeho motor odstartoval pionýrskou éru automobilismu a byl předchůdcem dnešních moderních motorů.  Zážehový motor dle Ottova principu je dodnes označován jako „Ottův motor“.

V roce 1884 Otto dále vylepšil zapalování svých motorů, zavedl nízkonapěťové magneto a vynalezl karburátor. Tyto inovace umožnily přechod na použití kapalných fosilních paliv a mobilitu agregátů.


Napište reakci

TOPlist