Encyklopedie automobilů a historie automobilek
Pátek, 24. 11. 2017

Archív

Marussia Motors

  Ruská společnost Marussia Motors se chce prosadit na poli supersportů. Image značky má pomoci i angažmá ve formuli 1.

  Firmu založili v roce 2007 bývalý závodník Nikolaj Fomenko, známý ruský stratég Efim Ostrovský a podnikatel Andrej Cheglakov. Rusko se díky divokému kapitalismu stává zemí neomezených možností. V zemi rychle roste počet dolarových milionářů a tato klientela požaduje výjimečné zboží. Takové jim chce nabídnout moskevský malovýrobce. V roce 2008 byl v ruském hlavním městě představen historicky první ruský supersport s motorem uloženým napříč před zadní nápravou  – Marussia B1. Na podzim 2009 byl na autosalonu ve Frankfurtu odhalen druhý model firmy – Marussia B2. Od 10.9.2010 otevřela firma svůj první vlastní showroom v Moskvě.  

  V roce 2010 se Marussia Motors rozhodla investovat do marketingu F1 a kapitálově vstoupila do týmu Virgin Racing Sira Richarda Bransona. Marussia zakoupila kontrolní balík akcií a od roku 2011 nese stáj název Marussia Virgin F1.     

 

Vyráběné modely:

  •  Marussia B1
    –         naplánována limitovaná edice 2999 ks
    –         dvoumístné kupé s motorem uprostřed, 
    –         konstrukce počítačovou metodou CFD
    –         struktura semi-monocoque
    –         motor Marussia – Cosworth 2.8 V6 Turbo, výkon 360 nebo 420 k
    –         toč. moment 520/600 Nm při 4000 ot. / min
    –         pohon zadních kol
    –         šestistupňová automatická převodovka
    –         zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,2 s (360 k) resp. 3,8 s (420 k)
    –         max. rychlost přes 250 km/h
    –         hmotnost 1100 kg
    –         nezávislé odpružení vzpěrami pushrod vpředu i vzadu
    –         rozměry (d x š x v): 4635 x 2000 x 1100 mm
    –         pneumatiky 245/35/20 (vpředu) a 285/35/20 (vzadu)
    –         ventilované brzd. kotouče, čtyřpístkové třmeny

    

  •  Marussia B2
    –         evoluce řady B1
    –         shodný základ šasi a pohonné jednotky s modelem B1
    –         odlišný systém odklápění dveří
    –         změny v interiéru
    –         motor Marussia – Cosworth 2.8 V6 Turbo, výkon 360 nebo 420 k
    –         toč. moment 520/600 Nm při 4000 ot. / min
    –         pohon zadních kol
    –         šestistupňová automatická převodovka
    –         zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,2 s (360 k) resp. 3,8 s (420 k)
    –         max. rychlost přes 250 km/h
    –         hmotnost 1100 kg
    –         nezávislé odpružení vzpěrami pushrod vpředu i vzadu
    –         rozměry (d x š x v): 4635 x 2000 x 1100 mm
    –         pneumatiky 245/35/20 (vpředu) a 285/35/20 (vzadu)
    –         ventilované brzd. kotouče, čtyřpístkové třmeny
    –         cena okolo 100 000 eur

   


Napište reakci

TOPlist