Encyklopedie automobilů a historie automobilek
Pátek, 19. 10. 2018

rubriky

poslední galerie

audi-r18-e-tron_1 tushek-renaovatio-t500_5 tushek-renaovatio-t500_6 tushek-renaovatio-t500_7 tushek-renaovatio-t500_8 tushek-renaovatio-t500_11 golf_17 macan_10

Lamborghini představilo nový motor V12 pro nástupce Murcielaga (video uvnitř)

Italský výrobce supersportů vyvinul nový dvanáctiválcový agregát pro nástupce modelu Murcielago, který by se měl jmenovat Aventador.

Nový motor V12 s kódovým označením L539 byl vyvinutý v továrně Lamborghini ve městě  Sant’Agata Bolognese. Atmosféricky plněný agregát má objem 6.5 l, disponuje výkonem 700 k při 8250 ot/min. a točivým momentem 690 Nm při 5500 ot./min. Dvě řady válců svírají klasický úhel 60 stupňů, motor má kompaktní rozměry – na délku měří 784 mm, na šířku 848 a na výšku 665 mm. Vrtání válce má hodnotu 95 mm, zdvih pak 76,5 mm. Motor váží 234 kg.

Nově vyvinutá byla i převodovka ISR (Independent Shifting Rods). Sedmirychlostní jednospojková skříň se vyznačuje velmi rychlými změnami převodů, dle Lamborghini je dokonce o 50 procent rychlejší než standardní dvojspojková převodovka. Nezávislé řadicí tyče pracují podobně jako dvě spojky, jedna tyč vypíná současný převod a druhá tyč řadí další. Toto řešení znamená i úsporu hmotnosti, nová převodovka váží pouze 70 kg. Převodovka má tři režimy řazení – Strada, Sport a Corsa. V režimu Corsa jsou zajištěny ty nejlepší jízdní výkony včetně systému launch control.

Napište reakci

TOPlist