Italský výrobce supersportů vyvinul nový dvanáctiválcový agregát pro nástupce modelu Murcielago, který by se měl jmenovat Aventador.
Nový motor V12 s kódovým označením L539 byl vyvinutý v továrně Lamborghini ve městě Sant’Agata Bolognese. Atmosféricky plněný agregát má objem 6.5 l, disponuje výkonem 700 k při 8250 ot/min. a točivým momentem 690 Nm při 5500 ot./min. Dvě řady válců svírají klasický úhel 60 stupňů, motor má kompaktní rozměry – na délku měří 784 mm, na šířku 848 a na výšku 665 mm. Vrtání válce má hodnotu 95 mm, zdvih pak 76,5 mm. Motor váží 234 kg.
Nově vyvinutá byla i převodovka ISR (Independent Shifting Rods). Sedmirychlostní jednospojková skříň se vyznačuje velmi rychlými změnami převodů, dle Lamborghini je dokonce o 50 procent rychlejší než standardní dvojspojková převodovka. Nezávislé řadicí tyče pracují podobně jako dvě spojky, jedna tyč vypíná současný převod a druhá tyč řadí další. Toto řešení znamená i úsporu hmotnosti, nová převodovka váží pouze 70 kg. Převodovka má tři režimy řazení – Strada, Sport a Corsa. V režimu Corsa jsou zajištěny ty nejlepší jízdní výkony včetně systému launch control.