Encyklopedie automobilů a historie automobilek
Sobota, 19. 8. 2017

Archív

LaFerrari – nástupce Enza

LaFerrari_1Ferrari si s vymýšlením názvu pro svůj jubilejní ultimativní model moc práce nedalo. To jej ale nikterak nesnižuje, hypersport s hybridní technologií totiž disponuje systémovým výkonem 963 k.

LaFerrari bylo odhaleno na letošní Autoshow v Ženevě. Je přímým následovníkem legendárních modelů F40, F50 a Enzo. Top model z Maranella pohání vysokootáčkový vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,3 l, disponující výkonem 800 k. Tomu poprvé v historii vypomáhají dva elektromotory o výkonu 163 k.

Technologie odzkoušená v monopostech F1 je mimo jiných zastoupena i systémem rekuperace energie KERS. Zrychlení z 0 na 100 km/h je záležitostí necelých 3 s, na 200 km/h stačí necelých 7 s. Na zkušebním okruhu Ferrari ve Fioranu překonalo LaFerrari čas svého předchůdce o výrazných 7 s.

O design červené střely se poprvé nepostaral dvorní designér Pininfarina, ale tvary pocházejí z vlastního designérského střediska Ferrari vedeného Flaviem Manzonim.

LaFerrari_3

 LaFerrari_4


Komentáře ke článku

Jeden příspěvek ke článku “LaFerrari – nástupce Enza”

  1. http://www./ napsal:

    Thanks for taking the time to post. It’s lifted the level of debate

Napište reakci

TOPlist