Encyklopedie automobilů a historie automobilek
Sobota, 19. 8. 2017

Archív

Intermeccanica

www.intermeccanica.com

Společnost Construzione Automobili Intermeccanica založil v roce 1959 v Turíně Frank A. Reisner.

Na počátku své činnosti vyráběla Intermeccanica tuningové kity pro automobily značek Renault, Simca, Peugeot či DKW. Prvním kompletním vozem značky byla v roce 1960 Formule Junior, kterou poháněl upravený motor značky Peugeot. Posléze následovala série jednadvaceti malých dvousedadlových kupé Intermeccanica – Puch (IMP) se vzduchem chlazeným dvouválcovým motorem Puch o objemu 500 cm3 a hliníkovou karosérií na podvozku Fiatu 500. Vůz dosahoval maximální rychlosti 160 km/h. Krom civilní verze byly některé vozy určeny pro závody a není bez zajímavosti, že jeden automobil IMP zvítězil ve své třídě v závodě na německém Nürburgringu.

Větší model Apollo GT, pod kterým je podepsán italský konstruktér Franco Scaglione, vnikl mezi roky 1961 – 1965 v sérii 101 kusů (90 kupé a 11 kabrioletů). K jeho pohonu už ale sloužily objemné americké motory Buick V8 z hliníkové slitiny. Maximální rychlost vozu s trubkovým šasi byla 240 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h trvalo 7.5 s. Samozřejmostí bylo kožené čalounění, pneumatiky byly obuté do drátěných kol značky Borrani. V roce 1965 se představil prototyp Veltro, který rovněž zkonstruoval Scaglione, a technicky vycházel z britského Fordu 106E.

Dalším významným modelem značky byla Italia. Jednalo se o velké sportovní auto (kupé i kabrio), vznikla mezi roky 1966 – 1972 ve zhruba pěti stovkách exemplářů. Vozu Murena GT s výkonným motorem Ford 429 vzniklo pouze 11 exemplářů.

V roce 1975 přesídlila společnost do amerického San Bernardina a svou výrobu zaměřila na produkci replik slavných vozů, jako Porsche 356 (1976).  Od roku 1981 sídlí Intermeccanica International Inc. v kanadském Vancouveru. Zde došlo k náběhu výroby Roadsteru RS, který byl nabízen v Kanadě, USA a Japonsku. V polovině 90. let minulého století zahájila Intermaccanica výrobu replik německého válečného Kübelwagenu.

V říjnu roku 2001 zemřel zakladatel firmy Frank A. Reisner, kterého v čele společnosti nahradil jeho syn Henry Reisner a po svém nástupu se zaměřil na zvyšování prodejů vozů Intermeccanica Roadster, Speedster a Kübelwagen.

foto: Intermeccanica


TOPlist