Encyklopedie automobilů a historie automobilek
Úterý, 26. 9. 2017

Archív

Hamilton ukončil Vettelovu sérii

Lewis Hamilton dokázal vhodnou strategií využít vlastností pneumatik Pirelli a ukončil letošní dominanci Sebastiana Vettela.

Úřadující šampión Vettel si v kvalifikaci již letos potřetí vybojoval nejlepší pozici. Němcovi se ale start závodu nepovedl, dostali se před něj oba piloti McLarenu v pořadí Button a Hamilton. Zkusil to i čtvrtý Rosberg s Mercedesem, Vettel ale třetí místo udržel. Button si na čele vybodoval menší náskok na Hamiltona, Vettel se držel v těsném kontaktu za šampiónem z roku 2008. V desátém kole začala nekonečná série zastávek, která výrazně promluvila do průběhu závodu.

Jako první zamířil do boxů  Alguersuari s Toro Rosso, jeho mechanici mu ale špatně utáhli zadní kolo a Španěl o něj v jedné ze zatáček přišel. Následně ze závodu odstoupil. V jedenáctém okruhu přezouval Schumacher, za ním přijel do boxové uličky i Webber, který startoval na tvrdé směsi. Rosberg se držel na čtvrtém místě, k mechanikům přitom dorazil ve třináctém kole. Ve čtrnáctém okruhu se před Hamiltona dostal Vettel, Brit se v té době již potýkal s opotřebením svých měkkých pneumatik. Button a Vettel následně zajeli do boxů. McLarenu se první zastávky nepovedly, Vettel se po zastávce dostal před Buttona, o okruh později jel do boxů i Hamilton, před něj se ale dostal zároveň stavějící Massa. Vynikající strategii zvolili u Mercedesu, Rosberg po prvních zastávkách vedl,  Schumacher jezdil šestý. Sedminásobný šampión ale musel čelit soustřednému tlaku sedmého Alonsa. Rosberg na čele držel pětisekundový náskok na Vettela.

V pětadvacátém kole v boxech podruhé stavěl Button, do závodu se vrátil na osmém místě. O okruh později měnili pneumatiky vedoucí Rosberg i Hamilton. Alonso využil lepších pneumatik a předjel Schumachera. Podruhé přezouval i Webber, v této fázi závodu se ale nacházel až na nelichotivém patnáctém místě.  Schumacher měnil kola v sedmadvacátém kole. Pořadí se vlivem odlišných strategií často míchalo. V devětadvacátém kole využil nových pneu Rosberg a posunul se na třetí příčku před Alonsa. O kolo později Alonsa předjel i Button a po několika zatáčkách i Hamilton. Vettel měnil pneumatiky v dvaatřicátém kole, po zastávce se propadl až na šesté místo. Alonsovo obutí již nebylo v dobrém stavu a Španěl o kolo později zamířil k mechanikům, po návratu se propadl na desátou příčku. Jeho stájový kolega Massa jej následoval ve čtyřiatřicátém okruhu a zařadil se za Vettela na šestou příčku.

V šestatřicátém kole došlo k týmovému souboji Hamiltona s Buttonem a jezdec se žlutou přilbou z něj vyšel úspěšněji.  Před piloty s naplánovanou trojící zastávek byl ještě jeden stop, v osmatřicátém  kole zajel pro poslední sadu tvrdých pneumatik Button. Na trať se vrátil před Schumacherem na páté příčce. Hamilton přezouval o kolo později, svou pozici před Buttonem si udržel, nicméně se před něj posunul Massa. Rosberg naposledy měnil pneumatiky šestnáct kol před cílem závodu, do závodu se vrátil před Hamiltonem. Brit byl ale rychlejší a v dvaačtyřicátém okruhu jezdce Mercedesu předjel. Hamilton v této fázi závodu využíval novějších pneumatik a v pětačtyřicátém kole se posunul na druhé místo před Massu. Na Brazilce zaútočil i Rosberg, manévr se mu ale nepovedl a dostal se před něj i Button. Hamilton byl v závěru závodu rychlejší než ve vedoucím Vettel, kterému se sedm kol před cílem přiblížil na rozdíl menší než dvou sekund. O dvě kola později se jej pokusil předjet, nicméně Němec svou pozici ještě udržel. To se mu ale již nepovedlo o kolo později a do vedení se po zásluze dostal Hamilton. Vynikající strategii potvrdil svým výkonem v závodě Webber, který se na konci předposledního kola posunul před Buttona na třetí místo. Hamilton na čele svůj náskok komfortně udržel a přijel si pro své první letošní vítězství. Na stupních vítězů jej doprovodili Vettel a skvěle jedoucí Webber, který si oproti startu polepšil o patnáct příček.

Grand Prix Číny
Shanghai International Circuit, Čína;
56 kol; 305.066km;
Počasí: Slunečno

Klasifikováni:

Poz. Jezdec        Tým                       Čas
 1.  Hamilton      McLaren-Mercedes           1h36:58.226
 2.  Vettel        Red Bull-Renault           +     5.198
 3.  Webber        Red Bull-Renault           +     7.555
 4.  Button        McLaren-Mercedes           +    10.000
 5.  Rosberg       Mercedes                   +    13.448
 6.  Massa         Ferrari                    +    15.840
 7.  Alonso        Ferrari                    +    30.622
 8.  Schumacher    Mercedes                   +    31.206
 9.  Petrov        Renault                    +    57.404
10.  Kobayashi     Sauber-Ferrari             +  1:03.273
11.  Di Resta      Force India-Mercedes       +  1:08.757
12.  Heidfeld      Renault                    +  1:12.739
13.  Barrichello   Williams-Cosworth          +  1:30.189
14.  Buemi         Toro Rosso-Ferrari         +  1:30.671
15.  Sutil         Force India-Mercedes       +    1 kolo
16.  Kovalainen    Lotus-Renault              +    1 kolo
17.  Perez         Sauber-Ferrari             +    1 kolo
18.  Maldonado     Williams-Cosworth          +    1 kolo
19.  Trulli        Lotus-Renault              +    1 kolo
20.  D'Ambrosio    Virgin-Cosworth            +    2 kola
21.  Glock         Virgin-Cosworth            +    2 kola
22.  Karthikeyan   HRT-Cosworth               +    2 kola
23.  Liuzzi        HRT-Cosworth               +    2 kola

Nejrychlejší kolo: Webber, 1:38.993

Neklasifikováni/odstoupili:

Jezdec        Tým                   V okruhu
Alguersuari   Toro Rosso-Ferrari           12

Pořadí šampionátu po třech závodech:                

Jezdci:                    Konstruktéři:             
 1.  Vettel        68        1.  Red Bull-Renault          105
 2.  Hamilton      47        2.  McLaren-Mercedes           85
 3.  Button        38        3.  Ferrari                    50
 4.  Webber        37        4.  Renault                    32
 5.  Alonso        26        5.  Mercedes                   16
 6.  Massa         24        6.  Sauber-Ferrari              7
 7.  Petrov        17        7.  Toro Rosso-Ferrari          4
 8.  Heidfeld      15        8.  Force India-Mercedes        4
 9.  Rosberg       10
10.  Kobayashi      7
11.  Schumacher     6
12.  Buemi          4
13.  Di Resta       2
14.  Sutil          2       

Neoficiální časy



Napište reakci

TOPlist