Encyklopedie automobilů a historie automobilek
Neděle, 19. 11. 2017

Archív

Ford Mondeo 2,5 V6 Ghia

Vysněný šestiválec. Jednou jsem si jej jako ještě čerstvý řidič vyzkoušel, propadnul medvědí síle a slíbil si ho koupit. To jsem si nakonec splnil a považuji to za nejlepší počin, co mě kdy s auty napadl. Bohužel jsem jej již prodal.

Mondeo první generace se mi vždycky líbilo a po facelitu z roku 1996 ještě více. A právě z konce tohoto roku pocházel můj exemplář. Narazil jsem na něj náhodou na německém serveru mobile.de, dojel do Deggendorfu, vyzkoušel, usmlouval cenu a po vlastní ose dovezl. Po výměně ložiska v předním kole a přihlášení jsem se vrhnul do provozu. Potřeboval jsem velké a silné auto,  aby mohlo tahat přívěsný vozík na stavbu a do kufru se mi musel vejít kočárek. Všechny tyto poždavky splňovalo mondeo bez výhrad.

Mondeo Mk. II bylo podobně jako Focus etalonem ve své třídě, co se jízdních vlastností týče. U mého exempláře byly již trochu horší tlumiče,  takže ty jsem brzy vyměnil. Pozitivní efekt se brzy dostavil.

V interiéru řidiče u nejvyšší verze výbavy Ghia obklopuje imitace dřeva, která se někomu nemusí líbit, ale mě se k vozu líbila. Sedadla byla velmi pohodlná, sedák správně dlouhý a opěradlo díky regulovatelné bederní opěrce  nepřipustíilo bolesti zad. Příjemným detailem byla i střední loketní opěrka, která je ve voze ideálně umístěna a obsahuje i odkládací prostor na CD. Výklopná loketní opěrka se nachází i v prostřední části zadního opěradla. Volant s příjemně tlustým věncem je stavitelný ve dvou osách, spolu s elektricky stavitelnou výškou sedadla se  zde pohdlně usadí každý. Výhled z vozu je velmi dobrý, rezervy existují akorát dozadu. Vynikajícím prvkem výbavy je přední vyhřívané okno, ve kterém jsou jemné žilky elektrického vyhřívání. Po zapnutí stačilo vždy oškrabat ostatní zamrzlá okna a  po usednutí do vozu pustit stěrače. Originální střešní okno s elektrickým ovládáním lze nejen vyklápět, ale i zasouvat.

Jízda za volantem tohoto jedenapůl tuny těžkého auta je radost. Jakoby jste jen pluli krajinou. Sametově předoucí šestiválec posílá k předním kolům neustále dostatečnou porci Newtonmetrů, v interiéru vládne do 4000 ot. příjemné ticho. Motor byl ve své době jedním z nejmodernějších šestiválců světové produkce, disponuje dvoustupňovým sáním a o pohon rozvodů se stará odolný řetěz. Pokud chcete od motoru výkon, tak zažijete při honbě za otáčkami dva výkonové kopance. První přichází při zhruba 3500 ot./min., kdy přepíná sání na kratší větev, druhý impulz nastupuje po 4000 ot./min., což je dáno čtyřventilovou koncepcí motoru. Motor úžasně táhne za vynikajícího zvukového doprovodu šestiválce až do 6500 otáček, kdy zasáhne omezovač. Po téměř dvou letech, co jsem vůz vlastnil, jsem se úžasného pocitu akcelerace nemohl nabažit. Jízdní vlastnosti negativně ovlivňuje těžký předek auta, který vůz na limitu táhne po tečně ven, při jízdě na hraně na vlhku auto rychle přechází z neotáčivosti do přetáčivosti. Spotřeba se mého V6 se dlouhodobě pohybovala okolo 9 litrů benzinu na 100 km, nejméně si nárokoval 8,6 l, při dynamičtější jízdě jsem se většinou vešel do 10 l.

S Mondem jsem byl moc spokojen, krom žárovek, oleje a filtrů jsem nic zásadnějšího neměnil. Splnilo má očekávání a poskytovalo mi nekonečnou radost z jízdy. Za příznivé peníze i akceptovatelné provozní náklady umožní řidiči poznat radost z celkem rychlého vozu.


Napište reakci

TOPlist