Encyklopedie automobilů a historie automobilek
Středa, 24. 5. 2017

Archív

Enzmann

New Enzmann
obere Bisrütistrasse 6
CH – 9220 Bischofszell

Vozy Enzmann 506 vznikaly od roku 1956 do konce šedesátých let v manufaktuře Dr. Emila Enzmanna ve Švýcarsku. Od počátku nového tisíciletí byla jejich výroba opět obnovena.

Dr. Enzmann chtěl postavit úsporný sportovní vůz s dobrým zrychlením a lehkým ovládáním. Jako nejlepší dárce podvozku pro Enzmann 506 se ukázal VW Brouk. Na jeho platformě měla původně vzniknout malá série automobilů, které byly oblečené do elegantní laminátové karoserie, což bylo v 50. létech minulého století neobvyklé řešení. Aby se ušetřily důležité kilogramy, neměl vůz ani dveře.

Enzmann 506

První prototyp byl hotov v roce 1956 a krátce na to byla zahájena jeho sériová produkce. Původně vzniklo okolo 100 vozů. To bylo maximum, co bylo možné, jelikož šéf VW Nordhoff považoval Enzmann 506 za konkurenta svého Karmanna. Rozhodl se proto nedodávat do Švýcarska další šasi. Do roku 1968 bylo ještě možno zakoupit stavebnice vozu.

Označení 506 mělo kuriózní původ, bylo to pořadové číslo, pod kterým byl automobil v roce 1957 prezentován na Auto Show ve Frankfurtu nad Mohanem. Standardní pohonné jednotky pocházely od Volkswagenu, do šasi ale šly bez problémů zabudovat příbuzné motory z Porsche 356. Někteří klienti motory osazovali i kitem na přeplňování.

V 70. letech minulého století byl ve Švýcarsku založen Enzmann Club, sdružující majitele přeživších kusů.

Začátkem nového tisíciletí zahájil syn Dr. Enzmanna Karl výrobu nového Enzmannu. Ten je opět postaven na šasi původního VW Brouk a používá stejný tvar karoserie. Pod slušivým kabátem se nacházejí moderní pohonné jednotky a odpovídající brzdy.


Komentáře ke článku

Jeden příspěvek ke článku “Enzmann”

  1. Enzmann napsal:

    Zdravim Petr Enzmann,muzete se mi ozvat na tel.+420725492717 Vejprty.

Napište reakci

TOPlist