Encyklopedie automobilů a historie automobilek
Sobota, 22. 7. 2017

Archív

Dellow

Automobily značky Dellow vznikaly v britském Birminghamu mezi roky 1949-1959 a byly konstruovány zejména pro sportovní účely.

   Společnost Dellow založili Ken Delingpole a Ron Lowe, název je tak odvozen z počátečních písmen jejich příjmení. První typ Mk. I poháněl motor Ford 10 o objemu 1172 cm3 a na rámu pocházejícímu z modelu Austin 7 byla namontovaná lehká hliníková karoserie, v počátečních fázích výroby ještě bez dveří. Rámy prvních modelů byly údajně vyrobeny z vládou prodávaných nadbytečných chrom – molybdenových trubek, určených k odpalování raket z válečných letadel Hawker Typhoon a Bristol Beaufighter.

  Důraz konstruktérů směřoval hlavně na precizní jízdní vlastnosti a dobrý výkon při soutěžích. Počátkem 50. let minulého století sbíraly automobily značky Dellow vavříny nejen v terénu, ale i  závodech do vrchu či v rallye. Vůz prošel několika vývojovými inovacemi, při nichž měnil označení od Mk. I po Mk. V. Vyrobeno bylo okolo 300 kusů nesoucích logo značky.

  V roce 1956 odkoupil celý projekt vozů Dellow podnikatel Neville Nightingale. Jím založená nástupnická společnost Dellow Engineering z Oldbury na severním okraji Birminghamu vyráběla typ s označením Mk. VI. Ten byl nové konstrukce, nicméně vznikl pouze v počtu několika málo exemplářů.

Vyráběné automobily

  • Dellow Mk. I (1950-1951) – šasi vyvinuté na základech Austinu 7, venku umístěná ruční brzda, zadní odpružení listovým perem, motor Ford 10, vyrobeno 94 kusů
  • Dellow Mk. II (1951) – nejpopulárnější model, vylepšené zadní odpružení s vinutými pružinami, většina exemplářů měla dveře, oproti Mk. I větší zavazadelník
  • Dellow Mk. III  (1952) – šasi modelu Mk. II prodloužené o 12“ a upravné na verzi 2+2, motor a převodovka Ford E93A, vyrobeno 18 kusů
  • Dellow Mk. IV (1954) – čtyřmístný vůz (2+2), motor Ford Consul OHV o objemu 1508 cm3, vyroben pouze prototyp
  • Lightweight – vrchařský speciál, motor Ford 100E (65 k), čtyřstupňová převodovka Morris, hliníková karoserie od Lionel Evans Company
  • Dellow Mk. V (1954) – produkční verze odlehčeného speciálu pro jízdu do vrchu, motor Ford Consul OHV o objemu 1508 cm3
  • Dellow Mk. VI (1957) – sportovní vůz využívající komponenty z Fordu 100E

   

 


Napište reakci

TOPlist