Encyklopedie automobilů a historie automobilek
Pátek, 20. 10. 2017

Archív

Dacia postavila speciál Duster pro Pikes Peak

Jedinečný závodní stroj je po automobilech pro ledovou Trophée Andros druhým speciálním počinem značky Dacia s motorem uprostřed.

Pod jeho vývoj je podepsána firma Tork Engineering s asistencí oddělení Renault Sport. Závodní automobil pro třídu unlimited dostal trubkové šasi, kompozitovou karoserii a obrovské zadní křídlo.

K pohonu byl vybrán uprostřed uložený V6 o objemu 3,8 l, který konstrukčně vychází z agregátu pro Nissan GT-R. Detailní specifikace vozu Dacia prozatím nezveřejnila, motor má výkon 850 k, který je přenášen na kola prostřednictvím šestistupňové převodovky Sadev.

Za volant speciálu usedne při závodě Pikes Peak International Hill Climb trojnásobný vítěz Trophée Andros Jean-Philippe Dayraut.


Napište reakci

TOPlist