Encyklopedie automobilů a historie automobilek
Pondělí, 24. 7. 2017

Archív

Bufori

Společnost Bufori se zabývá zejména výrobou sportovních kupé a kabrioletů, připomínajících svým vzhledem vozy let třicátých minulého století.

Vlastní ji australští bratři Anthony, George a Gerry Khouriovi. Gerry začal v roce 1986 stavět pro zábavu jednoduchý sportovní automobil, který chtěl vyrobit i pro své dva bratry ve třech exemplářích. Z tohoto hobby se ale posléze vyvinula firma Bufori Motor Car Company. Bufori se postupem času stal respektovaný výrobce exotických, ručně vyráběných vozů.

Vozy Bufori lze maximálně přizpůsobit požadavkům zákazníka, přičemž jejich základní cena odráží exkluzivitu a pohybuje se nad hranicí 100 000 USD. V roce 1994 byla celá firemní produkce přesunuta z Austrálie do nové továrny v Kepongu, na předměstí malajského hlavního města Kuala Lumpuru.

Vyráběné modely:

  • BUFORI Madison (1986 – 1988)

–          první automobil značky, který se nikdy nedostal k sériové výrobě

  • BUFORI MkI (1988 – 1992)

–          první sériově vyráběné Bufori
–          benzinový čtyřválec 1,6 l, výkon 75 k při 5000 ot./min
–          točivý  moment 98 Nm při 3200 ot./min.
–          dvojitý karburátor
–          manuální čtyřstupňová převodovka nebo třístupňový automat
–          systém transaxle
–          zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,5 s, max. rychlost 160 km/h

  • BUFORI MkII – Series 1 & 2 (1992 – 2003)

–          nástupce řady Mk1, předchůdce modelu La Joya
–          každý vůz stavěn přesně dle tělesných rozměrů zákazníka
–          čalounění kvalitní kůží
–          čtyřválec 1,8 l (108 k při 5200 ot./min, 161 Nm, vstřikování SPI)
–           čtyřválec 2,2 l (128 k při 5400 ot. / min, 190 Nm, vstřikování MPI)
–          manuální čtyřstupňová nebo třístupňový automatická přvodovka
–          systém transaxle
–          zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,35 s (1,8) resp. 8,5 s (2,2)
–          max. rychlost 160 km/h resp. 185 km/h

  • BUFORI V6i (1992 – 1994)

–          dvoumístný roadster, výkonnější bratr verze Mk. 1
–          vpředu uložený motor V6 OHV od GM, objem 3791 cm3
–          úhel válců 90o
–          max. výkon 170 k při 4800 ot. / min.
–          max. toč. moment 293 Nm při 3600 ot. / min.
–          převodovka pětistupňová manuální nebo třístupňový automat
–          zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,2 s, max. rychlost 240 km/h
–          hmotnost1050 kg
–          rozvor: 2667 mm
–          délka 4200 mm, šířka 1750 mm

  • BUFORI Mk II Bambino – 50:100

–          změnšená a plně funkční verze modelu Mk II o poloviční velikosti
–          osazena malým čtyřdobým spalovacím motorem

  • BUFORI La Joya

–          poháněna šestiválcem V6 2.7, výkon 172 k při 6000 ot. / min.
–          točivý moment 250 Nm při 400 ot. / min
–          sekvenční převodovka
–          pevná karbonová karoserie vyztužená kevlarovými vlákny
–          prostorový rám
–          nezávislé zavěšení kol, ocelové pružiny a stavitelné tlumiče
–          posilovač řízení, nastavitelní sloupek volantu
–          vybaven ABS, EBD, trakční kontrolou, airbagem řidiče
–          délka 4330 mm, šířka 1807 mm, výška 1365 mm
–          rozvor 2800 mm
–          pohotovostní hmotnost1490 kg
–          zavazadlový prostor 250 l
–          palivová nádrž 80 l
–          pneumatiky 225/45 R17 91W

  • BUFORI Geneva

–          nejnovější model značky
–          první limuzína Bufori
–          premiéra na autosalonu v Ženevě v březnu 2010
–          prostorový rám z nerezových trubek
–          karbonová karoserie vyztužená kevlarovými vlákny
–          atmosférický, vodou chlazený benzinový motor V8
–          objem 6,1 l, výkon 430 k při 6000 ot. / min.
–          točivý moment 596 Nm  při 4800 ot. / min.
–          motor uložen vpředu, pohon zadních kol
–          pětistupňová sekvenční převodovka
–          max. rychlost 265 km/h
–          zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,4 s
–          průměrná spotřeba 14,1 l
–          délka 5340 mm, šířka 1925 mm, výška 1520 mm
–          rozvor 3427 mm
–          hmotnost 2050 kg (záleží na specifikaci)
–          objem palivové nádrže 102 l
–          pneumatiky 245/45 R20 (vpředu) a 255/45 R20 (vzadu)
–          bezpečnostní prvky ABS, EBD, ESP, TCS, ACC


Napište reakci

TOPlist