Encyklopedie automobilů a historie automobilek
Pátek, 26. 5. 2017

Archív

Ballot

Ballot 2LTS (1925)

Automobilku Ballot založili v roce 1905 bratři Edouard a Maurice Ballotovi. V době před první světovou válkou jejich firma vyráběla automobily a lodní motory. Po jejím konci se vozy Ballot zviditelnily hlavně na závodních tratích. Zde je poháněl řadový osmiválec o objemu 4,9 litru (od GP Francie 1921). René Thomas dokázal vybojovat dvě druhá místa ve slavných závodech Targa Florio (1919) a 500 mil Indianapolis (1920). Americký národní šampión a vítěz 500 mil Indianapolis z roku 1915 Ralph DePalma dojel na druhém místě v GP Francie 1921, zatímco jeho kolega Jules Goux vybojoval třetí příčku. Gouxovi se rovněž podařilo zvítězit v prvním ročníku GP Itálie v Brescii.

Edouard Ballot byl špičkovým konstruktérem spolehlivých motorů. Není bez zajímavosti, že při vývoji prvních motorů pomáhal slavnému Ettore Bugattimu. Na počátku 20 let minulého století  vyvinul Ballot  dvoulitrový model, označený Ballot 2 LS (1922). O rok později jej následoval typ Ballot 2 LT a jeho sportovní verze Ballot 2 LTS. Od roku 1927 poháněly Balloty osmiválcové motory.

Ballot RH3 (1930)

V roce 1931 koupila francouzskou firmu automobilka Hispano Suiza. V  té době ale světem otřásala  hospodářská krize. Oslabenou automobilku se stále nedařilo stabilizovat a ta mířila do záhuby. Poslední model byl již prakticky automobil Hispano Suiza, pouze šasi neslo značku Ballot. V roce 1932 automobilka Ballot své brány definitivně uzavřela.


Napište reakci

TOPlist