Belgického výrobce sportovních automobilů založil bývalý belgický šampión v jízdě do vrchu Tony Gillet.
Gillet vstoupil do světa automobilů jako importér holandských vozů Donkervoort do Belgie. Svou vlastní ideu sportovního vozu realizoval v podobě modelu Vertigo. Jeho prototyp z pera konstruktéra Charles Vandenboshe poprvé vyjel v roce 1991 a po homologačním procesu a povinných cash testech byl o tři roky později uveden na trh. V zápětí se zapsal do Guinessovy knihy rekordů s hodnotou zrychlení z 0 na 100 km/h za 3.266 s. Vertigo si do své garáže pořídili monacký kníže Albert či zpěvák Johny Hallyday. Belgický výrobce nasazoval Vertigo i do okruhových závodů FIA, v letech 2006, 2007 a 2008 získal tituly v kategorii FIA GT v kategorii G2.
V roce 2008 byl představen nový model Gillet Vertigo .5. V prosinci 2010 byl představen Gillet Vertigo .5 Spirit, který oproti dříve používaným třílitrovým šestiválcům Alfa Romeo pohání vidlicový osmiválec Maserati o objemu 4.2 l disponující výkonem 420 k (309 kW). Motor je spřažen se šestistupňovou sekvenční převodovkou.
Šasi je vyrobeno z karbonu, což redukuje hmotnost automobilu na vynikajících 990 kg. Zavěšení kol je vpředu i vzadu řešeno dvojicí nad sebou umístěných trojúhelníkových ramen. Gillet Vertigo .5 Spirit jezdí na devatenáctipalcových kolech s pneumatikami o rozměru 225/35Z/R19 vpředu a 275/35Z/R19 vzadu.
Foto: Gillet