Encyklopedie automobilů a historie automobilek
Pondělí, 20. 11. 2017

Archív

Alonso si rázně řekl o titul

F1 poprvé zavítala na zbrusu nový korejský okruh Yeongam. Závod, který nedokončili dva aspiranti na titul ovládl Alonso na Ferrari. Zároveň se dostal do čela šampionátu a před dvěma závěrečnými závody má nejlepší vyhlídky na mistrovský titul.

Déšť před startem závodu zapříčinil jeho odložení a navíc se ředitelství závodu rozhodlo pro start za safety carem. Na okruhu bylo opravdu hodně vody a závod sliboval velmi zajímavou podívanou. Ve třetím kole se ale ředitelství závodu rozhodlo závod přerušit, protože si závodníci stěžovali na neregulérní podmínky. Po více než hodině byl závod opětovně odstartován letmo za safety carem.  Po čtrnácti kolech safety car zajel konečně do boxů a začalo se závodit.

V prvním okruhu se před Hamiltona dostal Rosberg. Vettel si držel vedoucí pozici. V devatenáctém kole kolidoval s bariérou Webber, odrazil se a srazil se ještě s okolo jedoucím Rosbergem. Pro oba to znamenalo konec závodu a na trať opět vyjel safety car. Ten na okruhu vydržel čtyři kola a pak se začalo opět závodit. V sedmadvacátém kole se Schumacher posunul na páté místo před Buttona a připomenul, že na vodě umí. V devětadvacátém kole jel do boxů Button, dostal přechodné pneumatiky a propadl se až na 16. místo. Vettel na čele zajížděl jedno nejrychlejší kolo za druhým. V jednatřicátém kole narazil do Glocka Buemi.

Na trať opět vyjel safety car, mnoho jezdců včetně třetího Hamiltona přezulo na přechodné pneumatiky. Vettel s Alonsem přezuli až o kolo později. Alonso se u mechaniků zdržel dlouho a propadl se na třetí místo za Hamiltona. V pětatřicátém kole se opět závodilo a Alonso využil nedotáčivosti Hamiltonova monopostu a opět se vrátil na druhé místo. Vettel na čele mírně zrychloval a jeho odstup před Alonsem mírně narůstal. V jednačtyřicátém kole narazil do bariéry Petrov a závod pro něj skončil. O pět kol později náhle zpomalil Vettel, z jeho motoru se zakouřilo a byl konec nadějím. V zápětí jej předjel Alonso, následně i Hamilton a Vettel na rovince odstoupil.

Pro vítězství si nakonec bezpečně dojel Alonso, druhé místo udržel Hamilton a třetí skončil Massa. Vynikající čtvrté místo získal Schumacher na trápícím se Mercedesu.

Grand Prix Koreje
Korea Auto Valley, Yeongam, Korea;
71 kol; 305.909km;
Počasí: Mokro

Klasifikováni:

Poz. Jezdec        Tým                        Čas
 1.  Alonso        Ferrari                    2h48:20.810
 2.  Hamilton      McLaren-Mercedes           +    14.999
 3.  Massa         Ferrari                    +    30.868
 4.  Schumacher    Mercedes                   +    39.688
 5.  Kubica        Renault                    +    47.734
 6.  Liuzzi        Force India-Mercedes       +    53.571
 7.  Barrichello   Williams-Cosworth          +  1:09.257
 8.  Kobayashi     Sauber-Ferrari             +  1:17.889
 9.  Heidfeld      Sauber-Ferrari             +  1:20.107
10.  Hülkenberg    Williams-Cosworth          +  1:20.851
11.  Alguersuari   Toro Rosso-Ferrari         +  1:24.146
12.  Button        McLaren-Mercedes           +  1:29.939
13.  Kovalainen    Lotus-Cosworth             +    1 kolo
14.  Senna         HRT-Cosworth               +    2 kola
15.  Yamamoto      HRT-Cosworth               +    2 kola

Nejrychlejší kolo: Alonso, 1:50.257

Neklasifikováni/odstoupili: 

Jezdec        Tým                   V okruhu
Sutil         Force India-Mercedes         46
Vettel        Red Bull-Renault             45
Petrov        Renault                      39
Glock         Virgin-Cosworth              31
Buemi         Toro Rosso-Ferrari           30
Di Grassi     Virgin-Cosworth              25
Trulli        Lotus-Cosworth               25
Webber        Red Bull-Renault             18
Rosberg       Mercedes                     18 

Pořadí šampionátu po sedmnácti závodech: 

Jezdci:                      Konstruktéři:             
 1.  Alonso       231        1.  Red Bull-Renault          426
 2.  Webber       220        2.  McLaren-Mercedes          399
 3.  Hamilton     210        3.  Ferrari                   374
 4.  Vettel       206        4.  Mercedes                  188
 5.  Button       189        5.  Renault                   143
 6.  Massa        143        6.  Force India-Mercedes       68
 7.  Kubica       124        7.  Williams-Cosworth          65
 8.  Rosberg      122        8.  Sauber-Ferrari             43
 9.  Schumacher    66        9.  Toro Rosso-Ferrari         11
10.  Barrichello   47
11.  Sutil         47
12.  Kobayashi     31
13.  Liuzzi        21
14.  Petrov        19
15.  Hülkenberg    18
16.  Buemi          8
17.  De la Rosa     6
18.  Heidfeld       6
19.  Alguersuari    3 

Neoficiální časy

Napište reakci

TOPlist